Debis: lezárult a latin-amerikai szakasz

, 2001. április 3. 22:29
A mexikói, a venezuelai, az argentin és a brazil rendszerek beindításával lezárult a British American Tobacco (BAT) informatikai szolgáltatásainak megoldását célzó program latin-amerikai szakasza. Mint ismeretes, a dohányipari óriás különböző országokban működő SAP integrált vállalatirányítási rendszereinek működését a távolból, a debis IT Services Unisoftware budapesti SAP Support Centeréből (Támogató Központjából) felügyelik.
A megoldás egyedülálló mind a szakma hazai történetében, mind a német debis - új nevén T-Systems - eddigi gyakorlatában. A Támogató Központ eddigi sikeres működése alapozta meg az Airbus Industries alkatrészellátását végző MSC cég SAP rendszerének távfelügyeletére kötendő megállapodást is.

A debis IT Services Unisoftware-nél tavaly nyitották meg az SAP Támogató Központot, amelynek első ügyfele a BAT mexikói dohánygyára volt. A feladat érdekessége, hogy a közép-amerikai országban működő számítógépek a hamburgi debis Systemhaus (T-Systems) ISM-D adatközpontjához csatlakoznak, miközben a gépek távfelügyelete a debis IT Services Unisoftware budapesti SAP Támogató Központjának feladata. A központ munkatársai a nap 24 órájában a távolból figyelemmel kísérik a BAT mexikói rendszerének működését, támogatják a felhasználói alkalmazásokat, beállítják a rendszerparamétereket, kijavítják az esetleges hibákat. Emellett a működési paraméterek követése alapot teremt a számítástechnikai erőforrások gazdaságosabb kihasználására és arra is, hogy idejében javaslatot tehessenek a bővítésre.

Az elmúlt napokban beindult a BAT Venezuelában, Argentínában és Brazíliában működő SAP rendszere is, s ezzel gyakorlatilag lezárult a projekt latin-amerikai szakasza. A debis IT Services Unisoftware rendszerház budapesti SAP Támogató Központjára így összességében mintegy 3500 felhasználó távfelügyelete hárul.

A kedvező tapasztalatok nyomán rövidesen Budapestre telepítik az Airbus Industries alkatrészellátásáért felelős MSC cég integrált vállalatirányítási rendszerének távfelügyeletét is, így újabb ötszázzal bővül az SAP Támogató Központból felügyelt felhasználók száma. A központ jelenlegi kapacitása mintegy ötezer felhasználó kiszolgálására elegendő, amely az infrastruktúra változtatása nélkül 9-12 ezer felhasználóig bővíthető. A központ jelenlegi kilenc magasan képzett munkatársa egyébként a notebookja segítségével szükség esetén bármikor, akár otthonról is bekapcsolódhat a munkába.

Kulcsszavak: Debis +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01