Románia: a kormány fellépése a "románellenes" reklámokkal szemben
Dan Matei Agathon idegenforgalmi miniszter azonnal a kampány leállítására szólította fel a társaságot. Ezzel egy időben jelentést tett le a miniszterelnök asztalára, bizonyítván: a Connex súlyos károkat okoz a román turizmusnak azzal, hogy olyan képzetet terjeszt, miszerint a külföldi idegenforgalmi ajánlatok jobbak lennének a románnál.
A román lapok beszámolói szerint Adrian Nastase kormányfő reagálása határozott és kemény volt: előbb a társasághoz küldte a miniszterelnöki ellenőrző hivatal embereit, majd azt ajánlotta a társaság vezetőinek, hogy üljenek le megbeszélésre a miniszterrel. A találkozón gyorsan baráti megegyezésre jutottak: a Connex lemondott a kifogásolt jelmondatról, a jutalomüdülések körét kibővítette Fekete-tengeri nyaralásokkal és gőzerővel hozzákezdett egy új kampány kidolgozásához.
A társaság vezetői hangsúlyozták, hogy "nem a kormány zsarolásának engedtek", mint azt a lapok írták. Az újságok szerint Agathon arra készült, hogy szükség esetén beperli a Connexet románellenes kampány miatt és 1 millió dolláros kártérítést követel a román államnak okozott károk miatt.
A Ziarul Financiar című gazdasági napilap csütörtöki írása szerint a "hazai termék" védelmét meghirdető román kormány most első alkalommal szólt bele nyíltan egy nagy magántársaság kampánytevékenységébe. Ezzel nagyon kényes helyzetbe hozott más nagy külföldi cégeket, amelyek szintén külföldi nyaralások ígéretével ösztönzik termékeik vásárlására a románokat.
A lap kommentárja ugyanakkor arra is kitért, hogy ha már a hazafiság kérdése lett a Fekete-tengeri üdülés, akkor nem elég, hogy Adrian Nastase román gyártmányú személygépkocsikba ültette a kormány tagjait: arra is fel kell szólítania minisztereit, hogy jó példával járjanak elől és az idén a Fekete-tengeri román strandokon, ne pedig külföldön nyaraljanak.
Kapcsolódó cikkek
- Illegális szoftverhasználat: 1 milliárddal kisebb kár az EU-ban
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- 1,5 millió dollár büntetés rejtett reklámprogramok terjesztéséért
- A Sony bocsánatot kér a rasszista PSP-reklám miatt
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Az internetszolgáltatás semlegességének törvényi biztosítását szorgalmazzák
- Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac
- Kínában új szabályozást tettek közzé az internetes híroldalakra vonatkozóan