A Samsung megelőzi az Ericssont és a Nokiát?

Kollár Csaba, 2001. augusztus 1. 20:37
Elemzők véleménye szerint a Samsung jelenlegi helyzete egyre inkább arra enged következtetni, hogy komolyan veszélyeztetheti a Nokia pozícióját.
Tavaly nagy meglepetést keltett, amikor a Nokia az Interbrand listáján (mely a legnagyobb márkák megítélését mutatja) öt hellyel lejjebb került. Idén a Nokia megőrizte ugyan helyzetét, de a nagy meglepetésnek számító Samsung 22%-kal növelte mutatószámát a tavalyi listához képest. Ennél nagyobb növekedésre csupán egy cég volt képes, a Starbucks (32%-kal).

A Samsung volt az egyik legnagyobb szponzora a sydneyi olimpiának, és ennek kedvező marketinghatásának, pontosabban utóhatásának köszönhető a jelenlegi nagyon kedvező megítélés. Tavaly a cég mintegy 280 millió dollárt költött agresszív és nagyravágyó marketingstratégiájának a megvalósítására. Ennek eredményeként Eric Kim marketingigazgató azt a kijelentést tette, hogy "cégünk 2005-ig lekörözi a Sonyt is".

A Samsung, melynek kínálatában szinte valamennyi elektronikus termékcsalád megtalálható, nagyon komoly fejlesztéseket folytat a mobilkommunikációs eszközök területén is. Így ismerhettük meg a szupervékony SPN-N2000-et, a szexi SCH A360-et, valamint a teljesen színes, mpeg4-kompatibilis VOD telefont is. A cég a fejlesztésekben nagy hangsúlyt fektet a külsőre is, és ezt a törekvését számos elismerés tanúsítja. A számok és elismerések ismeretében nem véletlen, hogy nem csak az Ericsson és a Nokia, hanem más cégek is egyre komolyabb versenytársnak tekintik a koreai vállalatot.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32