Vezetékes telefonszolgáltatók piaci részesedése
A liberalizáció előtt a Matáv még nyolcszor nagyobb mint a Vivendi
A 10 fő feletti vállalatok havi összvállalati vezetékes kiadásain belül kb. 83%-ot hasít ki a Matáv csoport [kb. 7 milliárd Ft], közel 11%-ot a Vivendi [kb. 880 millió Ft], 4%-ot a HTCC [kb. 350 millió Ft] és 2%-ot a Monortel [kb. 150 millió Ft]. Az éves szintre számított adatok szerint [az extrapoláció során az esetleges szezonalítástól eltekintve] a Matávnak 2001-ben kb. 84,9 milliárd, a Vivendinek [V-fon] 10,6 milliárd, a HTCC-nek 4,2 milliárd, a Monortelnek pedig hozzávetőlegesen 1,8 milliárd forint bevétele származik majd az üzleti vezetékes telefonok előfizetési és forgalmi díjaiból.
A BellResearch 2001 áprilisában, a távközlési piac kínálati oldaláról készült átfogó elemzése szerint 2001-ben a hagyományos beszédcélú távközlés piacának növekedése kb. 5%-os lesz, és az előrejelzés szerint a piac kb. 360-365 milliárd forintot fog kitenni. A Magyar Infokommunikációs Jelentés alapján a 10 fő feletti vállalatok vezetékes telefonforgalma kb. 100 milliárd forint lesz az idén, azaz a vállalati szegmens súlya a kiadások alapján 27-28%-os a teljes piachoz képest, pedig az előfizetések számának csupán 7,4%-a tartozik hozzájuk.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Az IT döntéshozók évente csak két-három konferencián vesznek részt
- Újabb összekapcsolási szerződést kötött a Matáv
- A fényképküldés lehetősége marginális szempont a mobilvásárlásnál
- Net.Wednesday
- Drágább a mobil, mégis jobban megéri!
- Távközlési liberalizáció: kit miért nem érint?
- Szélessávú internetet
- Munkáspárt+Netért: "hazánk az Internet Balkánjára szorult"