1,5 milliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte gyártása egy részét a Mobilfox
Mérföldkőhöz érkezett az 5 éves múltra visszatekintő, magyar tulajdonú Mobilfox, amely egyedi és strapabíró telefontokokat gyárt. A vállalat 1,5 milliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte a gyártásának egy részét. Korábban a tokok szinte kizárólag importból származtak, míg azok nyomtatása saját budapesti gyárukban történt. Az új ProShock termékek bevezetésével azonban azok gyártása teljes egészében hazánkban történik.
• Többmilliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte át a gyártásának egy részét a telefontokokat forgalmazó Mobilfox.
• A napokban bemutatásra kerülő új ProShock tokok már teljes egészében itt készülnek.
• Az 5 éves múltra visszatekintő vállalatot 15 évesen alapította Diller Kevin Egerben.
• A vállalat jelenleg 11 európai országban van jelen termékeivel.
A kaposvári gyárban az idei évtől helyben, Európából származó alapanyagokból történik a ProShock tokok fröccsöntésétől kezdve a nyomtatásig minden mozzanat. A gyártás Kaposvárra helyezésével a vállalat 46 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátását is, hiszen a Pro-Shock tokokat már nem külföldről szállítják hazánkba.
A Mobilfox tervei között szerepel, hogy a jövőben minden termékük itt készül majd. Az új gyárban 1.400 négyzetméteren, 28 kolléga segítségével, összesen 18 gépen történik a tokok gyártása és nyomtatása. Mivel ezek teljesen, illetve részben automatizált gépsorokon készülnek, így óránként akár 1.000 tokot is képesek elkészíteni. Korábban ez a Mobilfox teljes napi kapacitása volt.
Természetesen a kaposvári gyártáshoz igazodva a budapesti központ létszáma is folyamatosan növekszik annak érdekében, hogy minden piacot ki tudjanak szolgálni. Jelenleg a Mobilfox termékei Magyarországon kívül elérhetők Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Hollandiában, Belgiumban, Bulgáriában és Görögországban.
A Mobilfoxot 2016 áprilisában alapította Diller Kevin. Az akkor 15 éves Kevin eleinte nagymamája fiókjában tárolta a tokokat, majd egy évvel később felépítette az első pop-up boltját Egerben. Ugyanebben az évben már belevágott az egyedi tokok nyomtatásába is. A Mobilfox gyorsan növekedésnek indult, így 2018-ban Kevin megnyitotta az első budapesti üzletet is. Ugyanebben az évben érte el először az egy nap alatt realizált bevétel az 1 millió forintot, amely álomrekordnak számított.
2019-ben már egy újpesti irodával is rendelkeztek. Ebben az évben egyre hangsúlyosabb lett az online értékesítés, és elkezdtek dolgozni az első teljesen saját gyártású Full-Shock tokon is. Ugyanebben az évben a vállalat belépett a szlovák és a cseh piacra is. Jól mutatja a fejlődést, hogy 2020-ban egy nagyobb irodába költöztek. Ugyanebben az évben 4 új piacon indult meg az értékesítés, így a tokok már Lengyelországban, Romániában, Szlovéniában és Horvátországban is kaphatóak voltak. 2021-ben pedig a kaposvári gyártás elindításán kívül megjelentek a holland, a belga, a bulgár és a görög piacon is.
A Kaposváron gyártott ProShock tok egyedülálló a piacon. Az Mobilfox eddig is arról volt ismert, hogy rendkívül tartós, ütésálló tokokat készít. Korábban a Full Shock tok volt a zászlóshajó terméke, ezt fejlesztette tovább a ProShock kialakításakor. Ebben Drop X2 technológiát használnak, amely a sarkokban kiálló un. bumpereket tartalmaz, amiben egy légbuborék elnyeli az ütéseket. A gombok és a bumper is cserélhető, így teljesen egyedivé varázsolható a tok. A további védelem érdekében a telefon tetejénél és az aljánál kiemelkedik, így ha a telefon leesik, a képernyő soha nem érintkezik a talajjal. További előnye, hogy a hátlap új anyagból készül, ami garantálja, hogy a nyomtatás biztosan nem kopik le. A fejlesztésnél a környezetvédelemre is figyeltek, hiszen a tok műanyag kerete újrahasznosítható. A kezdetben 12 iPhone modellre elérhető tokra pedig a gyártó örökélet garanciát is vállal.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.