Társkereső
UPGRADE: 2018. december 2-án szerkesztőségünk kapott egy e-mailt, hogy ennek a cikknek a tartalma az elmúlt 18 év során aktualítását vesztette, a SzívNet semmiben nem hasonlít a bemutatott cégre, ez ma már egy virágküldő szolgáltatás. Vagyis ha véletlenül valaki rábukkan erre a régi írásra, csak, mint a múlt egy emlékét érdemes olvasni, partnert más dating-oldalakon érdemes keresni. (Persze virágot is küldhetünk a kiszemeltnek, még régebben - a múlt-, vagy az azt megelőző században - ez volt a kapcsolatteremtés egyik módja.)
Az Internet Love Story rovat e havi történetében bemutatkozó pár említette a Szív.Net Társkereső nevét mint találkozásuk színterét. A www.sziv.net oldalait megnézve érdekelni kezdett, hogyan jött létre és miként működik egy üzleti alapon üzemeltetett online társkereső-szolgáltatás. A beszélgetésnek külön apropóját adta az a hír, miszerint a sziv.net a napokban indította el Magyarország első kétszintű jutalékos programját, amely a társuló webmesterek számára pénzkeresési lehetőséget kínál. A társkereső történetéről és az új magyar affiliate program részleteiről Mészáros Andrást, a sziv.net tulajdonosát kérdeztük.
- Kezdjük az elején. Mi adta az ötletet egy társkereső honlap indításához?
- 1998 augusztusában keresett meg levélben az Always Friends International egyik vezetője, hogy lenne-e kedvem ahhoz, hogy a több mint 200 webhelyből álló, igényes társkereső hálózatuk számára egy magyar vonatkozású oldalt gondozzak. Némi egyezkedés után ráálltam a dologra, és így először csak mint ügynök kezdtem dolgozni számukra. A feladat az volt, hogy elsősorban a magyarlakta területekről szerezzek új tagokat a rendszerbe, ami az év őszétől kezdődően sikerült is. Ezt követően nem sokkal nyílt meg az azóta is a www.sziv.net/tarskereso címen működő angol nyelvű honlap, amelynek társkereső taglétszáma már meghaladta a 4000 főt. Ezt követően jutottam arra az elhatározásra, hogy egy új, magyar és angol nyelvű, minőségi, fényképes társkereső szolgáltatással érdemes lenne a magyar piacra lépni, mert ilyen még nincs, és az Always Friends Társkereső iránt megnyilvánuló kezdeti érdeklődés bizalomra adott okot e cél megvalósítására. Elhatározásomat hamarosan tett követte, a szolnoki Externet Informatikai Szolgáltató Kft. (www.externet.hu) munkatársaival együttműködve megszülettek a rendszer első programjai, és bejegyzésre került a www.sziv.net tartománynév. A rendszert 1999. április közepére hoztuk működőképes állapotba, és akkor került fel a hálózatra. Ekkor már viszonylag szép taglétszámmal is rendelkeztünk, és a beérkező társkereső hirdetéseket folyamatosan töltöttük a rendszerbe.
- Hogyan fogadta a közönség az új magyar társkereső honlapot?
- Indulásunkat nem várt érdeklődés követte, szinte napok alatt jutottunk el új honlapunkkal a Top 100-on a 80. körüli helyre. Mivel szolgáltatásunk mindig is a komoly, hosszú távú kapcsolatok kialakítását volt hivatott elősegíteni, ezt a közönség is érzékelte, és több olyan visszajelzést kaptunk, amely arra ösztönzött bennünket, hogy van helyünk a piacon, és mindenképpen új színt vittünk az interneten történő ismerkedés világába. A társkeresés mint fő tevékenység mellett igen nagy érdeklődés mutatkozik képeslapküldő szolgáltatásunk iránt is, amely a mai napig kategóriájában a legnagyobb az országban.
- Mindenképp újdonság, hogy a rendszerben hirdető fiúkkal-lányokkal való kapcsolatteremtéshez fizetni kell. Hogyan tud egy fizetős szolgáltatás életképes maradni a sok ingyenes társkereső mellett?
- Valóban, nálunk fizetni kell azért, ha valaki meg szeretné kapni a hirdető elérhetőségét, ami azonban csak Magyarországon újdonság. Az interneten rengeteg fizetős társkereső rendszer van, hogy csak a legnagyobbakat, az One-and-Onlyt és a Kiss.comot említsem, amelyeket hirdető partnerként magam is jól ismerek. Tudni kell azonban, hogy a fizetős és nem fizetős társkereső rendszerek kategóriájukban más szolgáltatást nyújtanak. Fizetős mivoltunk alapjaiban szűri ki a felületes, komolytalan kapcsolatokat, mivel mindenképpen szűrőt jelent, hogy ha valaki nálunk ismerkedni akar, azért némi anyagi áldozatot is kell hoznia. Igen fontos megemlíteni, hogy ezzel a szűrővel a tagjainkat is kíméljük, azaz ők sincsenek leterhelve mindenféle haszontalan levelekkel, és a levélcímükkel, a személyes adataikkal sem élhet vissza senki, mivel azokat csak fizetés ellenében, a személyes bemutatkozás és a fénykép alapján irántuk érdeklődő látogatóinknak adjuk ki. E módszer a vevőink szempontjából azt eredményezi, hogy szinte soha nem maradnak válasz nélkül, ha a rendszerünkben lévő tagjainkkal kapcsolatba lépnek. Mindenképpen említést érdemel még az is, hogy nálunk a vevő a részletes, fényképes bemutatkozás alapján pontosan tudja, hogy kivel lép kapcsolatba, és mindezt a tagságival rendelkező vevőink esetén a telefonos társkereséseknél alkalmazott kb. 4-6 percnyi emelt díjas hívás áráért. Másfelől tudni kell, hogy a rendszerünkbe jelentkezőkkel szemben is bizonyos követelményeket támasztunk, azaz nem tesszük közé azok hirdetését, akiknek a bemutatkozása komolytalan, nem felel meg előírásainknak, és aki nem küld magáról fényképet.
- Az elmúlt hetekben, illetve napokban röppent fel a hír, hogy a sziv.net jutalékos online programot indít. Hogyan született meg ez az elhatározás?
- Az internetes üzlet lényege a minőségi szolgáltatás és a nagy nyilvánosság. Szeretnénk elérni, hogy a Sziv.Net Társkereső szolgáltatásait az ország internetező közönsége sokkal nagyobb létszámban ismerje meg, mint amennyire ma ismernek bennünket. E meggondolások hatására léptünk a közönség elé az ország minden eddiginél vonzóbb feltételeit kínáló partnerprogramjával.
- Mik a partnerprogramhoz való csatlakozás feltételei?
- Alapelvünk az, hogy minden honlaptulajdonos társulhat hozzánk, aki törvényt és közízlést nem sértő honlapot gondoz. A programhoz csatlakozó webmesterek választhatnak az általunk készített reklámképek közül, amelyek kódját honlapjukon elhelyezve jutalékot termelhetnek. Programunk lényege az eladás utáni, illetve az új tag beléptetése utáni jutalékfizetés (two-tier, pay-per-sale). Alapjutalékunk az értékesítési árbevételünk 30%-a. Ha a társult webmester kódjával egy újabb webmester lép be hozzánk, akkor ezért ő az új webmester jutalékának 10%-át kapja pluszban. Ha az adott webmester kódjával új társkereső tag lép be rendszerünkbe, azt külön díjazzuk. Ebben az esetben a webmester jutaléka elérheti az árbevételünk 50%-át is. További szintek után nem fizetünk jutalékot, tehát a programunk nem multi-level. A rendszerbe belépett webmestert minden esetben levélben értesítjük, ha a számlájára nézve bárminemű változás történik. Alapelvünk a korrekt, pontos elszámolás és jutalékfizetés.
- Milyen érdeklődés mutatkozik a honlaptulajdonosok részéről?
- Úgy vettem észre, hogy a közönség érdeklődve fogadta partnerprogramunk hírét, amit az is bizonyít, hogy igen nagy forgalmú lapok léptek be hozzánk már az első napokban. Mindenképpen szeretnénk kihasználni azt a jelenlegi helyzetet, hogy hazánkban - egy-két kivételtől eltekintve - még nem igazán találkozhatunk WWW-s partnerprogram-lehetőségekkel. Célunk, hogy partnerprogramunk elérjen egy legalább 150-200-as taglétszámot, jó néhány aktívan dolgozó webmesterrel, és velük közösen sikerüljön társkereső taglétszámunkat is megsokszorozni.
Kapcsolódó cikkek
- Fejlesztette internetes portálját a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
- Kínaiul is elérhető az iGO fejlesztőjének, az NNG-nek a megújult honlapja
- Internetes együttműködés menti meg a vlv.hu vízilabda-szakportált
- Honlap segíti a visegrádi országok brit ösztöndíjasait
- Megújul a Vatikán honlapja
- Díjnyertes a Telekom virtuális fesztiválközpontja
- Buenos Aires városa honlapot indított Ferenc pápának
- Ismét pályázhatnak az Üzleti siker honlappal-díjra a vállalkozók
- Elindult a sportolanemzet.hu
- Győri EYOF - Elindult a rendezvény hivatalos honlapja
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.