A netezők nem fognak fizetni a zeneszolgáltatásokért
A megkérdezettek mindössze 6 százaléka töltött le az elmúlt 3 hónapban zenét az internetről úgy, hogy fizetnie kellett érte. "Az internetes zenevásárlók aránya az öt nagy lemezkiadó által indítandó két új zeneszolgáltatás megjelenésével nem fog növekedni, hacsak nem sikerül olyan másolásvédelmi rendszert megalkotni, amely elkerülhetetlenné teszi mindezt" - mondta PJ McNealy, a GartnerG2 elemzője a felmérés eredményének közzététele után.
A felmérés eredménye teljes mértékben ellentmond számos piackutató cég azon álláspontjával, mely szerint az öt nagy lemezkiadó által támogatott MusicNET és PressPlay szolgáltatások beindításával az elkövetkező években ugrásszerűen meg fog növekedni az online zenevásárlók száma. A jelentés szerint ahhoz, hogy mindez megtörténjen, az öt nagy kiadónak (Universal, Sony, Warner, EMI, és BMG) meg kellene egyeznie egy szabványos online zeneszolgáltatási rendszerben, erre azonban jelenleg nem sok remény mutatkozik.
"A digitális zene sikeres, online értékesítéséhez a szolgáltatásoknak a végletekig egyszerűnek kell lennie, és az alkalmazott fájlformátumnak -annak másolásvédelmi megoldásával együtt- működőképesnek kell lennie az összes ismertebb lejátszóprogrammal. Ahhoz, hogy mindez megtörténjen, az öt nagy lemezkiadónak össze kellene fognia" - mondta McNealy.
Kapcsolódó cikkek
- Mégis forgalmaz DRM-mentes zenéket az EMI
- Nem fogad el több demó CD-t a Sony BMG
- Igényes Sony Bluetooth fejhallgatók
- Az EMI kivonult a DRM tárgyalásokról
- Másolásvédelem nélküli zenék az EMI-től?
- EMI: a CD halott
- Az EMI előre feltöltött videoklipeket szállít a Microsoft Zune lejátszóhoz
- Mobilról játssza a zenét a Sony új autórádiója
- Az EU Elsőfokú Bíróság semmissé nyilvánította a Sony BMG egyesülést
- Sony USB-Walkman-ek háromperces feltöltéssel