Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 24. 10:42

Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica SA és a kínai China Unicom (Hong Kong) Ltd., amelynek keretein belül mindkét vállalat 500 millió dollár értékben fektet be a másik társaság papírjaiba - derül ki a spanyol vállalat felügyeleti szerveknek benyújtott tájékoztatójából.

A spanyol telekommunikációs óriás így 9,7 százalékra növeli részesedését a kínai vállalatban, míg az ázsiai társaság az európai cégben tartott tulajdonhányada 1,37 százalékra nő. A Telefonica 2010 nyarán jelentette be, hogy 10 százalékra kívánja növelni részesedését a China Unicom-ban.

 A China Unicom összesen 21,8 millió Telefonica-részvényt vásárol darabonként 17,16 euróért, ami az elmúlt 30 nap árfolyamátlaga. A részvények korábban a spanyol vállalat sajátrészvényhányadának részét képezték. A Telefonica a következő kilenc hónap során nyíltpiaci tranzakciókkal bővíti tulajdonrészét.

 Az ibériai vállalat világszerte 277,7 millió ügyféllel rendelkezik a tíz évvel ezelőtti 68,2 millióhoz képest. A kínai vállalat ügyfeleinek számát tekintve a világ negyedik legnagyobb telekommunikációs vállalata 310 milliós előfizetői számmal.

 "Együttesen a világ lakosságának mintegy 10 százalékát lefedő előfizetői bázisa lesz a két vállalatnak" - mondta Cesar Alierta a Telefonica igazgatótanácsának elnöke. A kínai telekommunikációs piac minden hatodik hónapban Spanyolország lakosságának megfelelő számú előfizetővel bővül, jövőre várhatóan 1 milliárd fogyasztó lesz Kínában - tette hozzá.

 A két vállalat között 2005-ben jött létre együttműködés, ami jelenleg a mobilhálózati szolgáltatófelületekre, eszközbeszerzésekre, vállalati telekommunikációs szolgáltatásokra és az alkalmazott technológiára terjed ki.

 Az új megállapodás értelmében a China Unicom képviseletet kap a Telefonica igazgatótanácsában. Alierta eddig is részt vett a kínai vállalat igazgatótanácsának munkájában.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01