Japán - Az Infineon nem számít komoly üzleti következményekre
"Rövid távon nem számítunk komoly változásra. Úgy döntöttünk, hogy az exportot az ország déli légikikötőinek igénybe vételével folytatjuk, ahol zavartalanul folyik a munka" - mondta Peter Bauer ügyvezető igazgató egy szakmai konferencia alkalmából Münchenben a Dow Jones hírügynökségnek. Azt azonban nehéz lenne megítélni, hogy az áramhiány a későbbiekben milyen hatással lesz a japán partnerek keresletére - tette hozzá.
Az Infineon változatlanul exportál Japánba félvezető alkatrészeket és részegységeket. A vállalatnak mintegy száz alkalmazottja dolgozik Japánban, akiket nem érintett a földrengés. Az Infineon támogatásban részesíti minden alkalmazottját, aki el akarja hagyni Japánt, vagy annak déli részére kíván költözni.
A német félvezető gyártó vállalat szerint a földrengés nem mért súlyos csapást japán versenytársaira. "Viszonylag pontos információkkal rendelkezünk versenytársainkról és úgy látjuk nem szenvedtek komoly üzleti hátrányt" - mondta a vezérigazgató. A legtöbb félvezető ipari üzem Japán déli részén működik, a japán vállalatoknak pedig "kiváló vészhelyzet forgatókönyvei" vannak és gyorsan képesek helyreállítani a sérült termelési kapacitást.
Összességében az Infineon igazgatója "legfeljebb átmeneti" hatásokra számít a földrengés következtében. Semmilyen lényeges átrendeződés nem várható az iparági szereplők körében, mindössze logisztikai problémák merülhetnek fel, ezek hatását azonban még Peter Bauer szerint korai lenne megítélni.
Kapcsolódó cikkek
- Mától Japánban is kapható az iPad 2
- Hatmillió eurós segítség Japánnak a Siemenstől és dolgozóitól
- A kiberbűnözők hasznot húznak a tragédiákból
- Az OKI helyzete a földrengés után
- Nem csak a japán IT cégek számolják a veszteségeiket, az Apple-nek is sok milliárdjába van a földrengés
- Japán: a Google segít megtalálni a katasztrófák során eltűnt embereket
- Japán - Világszerte zavarok keletkezhetnek az elektronikai iparban
- Robotkígyó segíti a mentést Japánban
- Amerikából az AT&T hálózatán március 31-ig ingyen lehet telefonálni Japánba
- Google műholdképek – Japán a földrengés előtt és után
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.