Percenként 20 millió forint befektetés
Az idén másodszor rendezik meg az induló vállalkozások úgynevezett Elevator Pitch Competition (EPC) versenyét, ahol a tét a kockázati tőkebefektetők bizalmának megszerzése. A tavaly első ízben megrendezett EPC rendezvénysorozaton prezentált 25 korai fázisú (startup) vállalkozás közül 5 csapat 1 milliárd forintot meghaladó összegben vont be tőkét. A 2011 évi verseny elődöntőinek idén is a Budapesti Értéktőzsde ad otthont április 14. és május 5. között.
A klasszikus amerikai sikersztorik szerint egy jó ötlet bemutatására sokszor nem adódik több lehetőség, mint amennyit a vállalkozó és a befektető véletlenül együtt tölt a liftben, ha ezzel nem sikerül élni, akkor nem sok esélye van a későbbiekben. Az Elevator Pitch Competition ezt a legendát fejlesztette versennyé: résztvevő projekteknek mindössze 2 perc áll rendelkezésükre, hogy felkeltsék a befektetők figyelmét. A sorozat célja a nagy növekedési képességű (startup) vállalkozások és magánbefektetők kapcsolódásának hatékonyabbá és közvetlenebbé tétele. A működőképes üzleti stratégiával rendelkező projektek számára nincs iparági megkötés, cég megléte nem kötelező. Az egyetlen feltétel, hogy első vagy második tőkebevonásukat tervezzék.
Idén a rendezvény már nem önálló sziget, hanem egy olyan modell része, mely az amerikai Silicon Valley startup-ökoszisztéma mintáit adaptálja hazai viszonyokra.
Kapcsolódó cikkek
- Horowitz Twitter-tulajdonrésszel egészítette ki közösségi hálózatos portfólióját
- Kiút a körbetartozás csapdájából - Követeléskezelés, kockázatkezelés
- Informatikai hibákhoz kapcsolódó téveszmék
- A SAS innovációs díjat kapott
- A cégek felét egy nap alatt tönkretenné egy IT-leállás
- Kockázati tőkebefektetések Magyarországon
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.