Szupergyors készenléti távközlési hálózatot tesztel a Pro-M
A készenléti szervezetek által használt egységes digitális rádiótávközlési rendszert (EDR) üzemeltető Pro-M Zrt. egy új, az eddigieknél negyvenszer nagyobb átviteli sebességet lehetővé tevő Fortecor TETRA Enhanced Data Service (TEDS) szolgáltatást tesztelését készíti elő, a tervek szerint az új szélessávú megoldást 2012-ben használhatják majd a mindennapokban különböző szervezetek.
Az új szolgáltatást a Pro-M a szállítóval, a biztonsági megoldásokat fejlesztő Cassidian céggel közösen teszteli.
Kozma Béla, a Pro-M Zrt. vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a társaság mintegy 10 millió forintot költ a tesztre. A továbbfejlesztett EDR-szolgáltatás az év második felében már kipróbálható lesz a készenléti szervezetek számára, s elsőként valószínűleg Budapesten lesz elérhető a mindennapokban.
A Cassidian szerint 2013-ban már általánosan is használni fogják a TEDS-t Európában.
Az új megoldás használata nem lesz kötelező, csak egy lehetőség a jobb, gyorsabb készenléti kommunikációra.
A kibővített szolgáltatáshoz az öt éve működő magyar hálózatba nem kell új elemet építeni, a jelenlegi rendszer gyakorlatilag egy új szoftverrel alkalmassá válik a széles sávú kommunikációra a beszéd, illetve a mostani alapszintű, standard adatkommunikáció mellett. Az új megoldással a különböző helyszíneken a bevetési egységek testre szabott információkhoz juthatnak, s kibővül a távoktatás és a távorvoslás lehetősége is.
A megoldást a szerdán Budapesten kezdődő TETRA világkongresszuson is bemutatják.
Az európai Cassidian a repülőgépiparban és a védelmi rendszerek kifejlesztésében élen járó EADS cégcsoporthoz tartozik, világszerte 28 ezer munkavállalót foglalkoztat, bevétele 2009-ben 5,4 milliárd euró volt.
A Pro-M a Magyar Telekom Csoporthoz tartozik, s eddig, a kezdeti 20-22 milliárd forintos beruházás mellett szerződéses kötelezettségén felül további mintegy 5 milliárd forintot fordított a készenléti szervezetek kommunikációját megvalósító EDR kiépítésre és fejlesztésére, amely ma 270 bázisállomással 37 ezer készülékkel működik.
Kozma Béla, a Pro-M vezérigazgatója elmondta: a magyar hálózat világszínvonalú, az EDR a gyakorlatban 42 ezer felhasználót képes kiszolgálni, akiknek a száma attól függ, hogy a készenléti szervezetek hány készüléket kívánnak csatlakoztatni a zárt rendszerre.
Az egyebek mellett a rendőrséget, a mentőszolgálatot, a katasztrófavédelmet, a tűoltókat kiszolgáló EDR nagyon magas, 99,99 százalékos rendelkezésre állást nyújt, s tovább bővíthető. Az új, gyors adatátvitelt lehetővé tevő rendszer használatához a beszédre alkalmas készülékeket nem kell lecserélni, de a gyorsabb adatátvitel kihasználásához már kellenek új végfelhasználói eszközök.
A Pro-M Zrt. az EDR TETRA-technológián alapuló kiépítésére és 2015-ig való működtetésére szóló megbízást öt évvel ezelőtt nyerte el pályázaton, s évente 9,325 milliárd forintot kap az államtól szolgáltatási díjként.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország rendezheti jövőre a TETRA World Congress-t
- Tizenegy készenléti szervezet, 37 ezer felhasználó az EDR-en
- Mérföldkő: 1 milliomodik Motorola Tetra terminál
- Érthető beszédkommunikáció a helikopter rotorzaja mellett is
- Készenléti Tetra: tudatosítás a Tölösiben
- Schengeni határőrizet az EDR-rel
- Workshop a főiskolán - egyre népszerűbb az "öreg" Tetra
- Konferencia a veszélyhelyzeti kommunikációról
- Az idei Nemzetközi Repülőnapot már az EDR rádiói biztosítják
- EDR rádió a Balatonon: Biztonságosabb fürdőzés, gyorsabb életmentés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.