Bor és kártya
A címnek látszólag nincs sok köze az informatikához, ezért mindjárt az első mondatban muszáj elárulnunk, hogy nem valami tivornyára utal a két szó, hanem arra, hogy a hétvégén megrendezett Etyek Pincefesztivál vendégei a világújdonságnak számító - közeli rádiófrekvenciás technológiára épülő - elektronikus Fesztiva kártyával fizethettek a borászoknál. A Cellum Zrt. által fejlesztett, és a Cardnet Zrt. eszközein működő NFT kártyákat az országban itt vezették be először.
Az NFC technológiára épülő kártyára pénzért úgynevezett Fesztiva pontokat tölthettek a vendégek. A feltöltéskor és a kóstoláskor is egyenlegközlőt kaptak, vagyis folyamatosan nyomon követhették a Fesztiva pontjaik számát, a kártyát pedig bármikor ismét tetszőleges értékben feltölthették a rendezvény számos pontján. A tervek szerint a Fesztiva kártyát mostantól minden évben lehet használni Etyeken a Pincefesztiválon és a Kezes-Lábos Fesztiválon, így a visszatérő vendégeknek elegendő egyszer megvásárolni.
„Idéntől nincsenek gyűrött, zsebekben felejtett kóstolójegyek, kígyózó sorok, nincsenek a papírfecnik, vagy a készpénz számolgatásával bíbelődő vendéglátók. A Fesztiva kártyát szerették a vendégek és a borászok is. Mindkét napon, több mint száz kóstolóhelyen, több ezren használták az új kártyájukat.” – mondta Rókusfalvy Pál, az Etyek Pincefesztivál főszervezője.
A rádiófrekvencián alapuló, érintőkártyás technológia számos területen használható, egyebek között fizetési tranzakciók, jegyvásárlás, személyazonosítás, belépés engedélyezése, törzsvásárlói rendszerek során. A fesztiválokon és rendezvényeken pedig gyors és egyszerű kiszolgálást tesz lehetővé. Megszűnik a kereskedők számára a készpénzforgalom, a kártyaterminálok pedig minden tranzakciót rögzítenek, és ezekről igazoló szelvényt is adnak.
Kapcsolódó cikkek
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- A VeriFone megvásárolta a Global Bay vállalatot
- Integrált azonosítókezelő megoldás egyetemeknek
- Az idő pénz(tárca) is egyben...
- Személyfelismerés egymilliós tömegből kevesebb mint két másodperc alatt
- Fesztiválozás készpénzmentesen
- Mától kell fizetni az exkluzív szlovák internetes tartalomért
- Novell Identity Manager 4 Standard kiadás
- Új fantomkép-felismerő szoftvert fejlesztettek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.