Görögország 10 százalékot ad el a Deutsche Telekomnak az OTE-ból
Görögország 10 százalékos állami részesedést ad el az OTE Telecom távközlési vállalatból a Deutsche Telekomnak (DT) mintegy 400 millió euróért.
A tranzakció lebonyolítása után a görög államnak 10 százalék plusz egy szavazata marad. A Deutsche Telekom részesedése 40mszázalék plusz egy szavazatra nő.
A Deutsche Telekom 2008-ban vásárol 30 százalékos részesedést angörög cégben. Akkor arról is megállapodás született, hogy a görögnállam további 10 százalékkal csökkentheti tulajdonhányadát, amit elsőkét a Deutsche Telekomnak kell felajánlani.
Az OTE közel 50 százaléka nemzetközi és görög intézményi befektetők tulajdonában van.
Az OTE a Balkán legnagyobb távközlési vállalata, közel 30 ezer embert foglalkoztat Görögországon kívül Albániában, Bulgáriában, Romániában és Szerbiában.
A cég állami tulajdonrészének eladása része a kormány 50 milliárd eurós privatizációs programjának. Ennek keretében értékesítik egyebek között a Hellenic Postbank postavállalatot és részben a pireuszi, valamint a szaloniki kikötőt, magánosítják továbbá a PPC áramszolgáltatót, az EYDAP athéni, illetve az EYATH szaloniki vízszolgáltatót.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Görögország a Deutsche Telekommal tárgyal az OTE eladásáról
- Az OTE és a Deutsche Telekom ajánlatot tesz a Romtelecom részvényeinek megvásárlására
- A Deutsche Telekom profitja 37 százalékkal esett
- Pozsonyban lesz a Deutsche Telekom új szolgáltatási központja
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
- A Slovak Telekom 15 százalékos állami részének tőzsdére vitelét ajánlják
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd euróért szerezheti meg a lengyel PTC-t
- Szolgáltató központot tervez a Deutsche Telekom a régióban
- Romániában az állam eladná részesedését a Romtelecomban
- Konkrét gyanú a Deutsche Telekom elnöke ellen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.