Csökkentette a félvezetőpiac idei növekedési előrejelzését a Garnter
A globális félvezetőiparnak nem ártott meg annyira a japán természeti katasztrófa, mint amennyire korábban tartottak tőle, az éves forgalmi előrejelzést azonban ezzel együtt is csökkentette a Gartner piackutató vállalat.
A Gartner kedden közzétett jelentésében a globális félvezető-piaci idei növekedési előrejelzését 6,2 százalékról 5,1 százalékra csökkentette. A Gartner az idei évre 315 millió dolláros piaci forgalommal számol.
"A japán természeti katasztrófa visszavetette ugyan a félvezető-ágazat és a beszállítók termelését, de kevésbé annál, mint amitől kezdetben tartottunk" - mutatott rá a Gartner elemzője, Peter Middleton.
Az okostelefonok és a táblaszámítógépek iránt robbanásszerűen növekvő kereslet a félvezetőpiac bővülését vetíti előre. A Gartner számításai szerint 2013-ra a félvezető-piaci forgalomnak már mintegy kétharmadát az említett készülék kategóriák generálják.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Japán - Az Infineon nem számít komoly üzleti következményekre
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- Rekordév lesz az idei a félvezetőipar számára
- A vártnál kevesebb PC-értékesítés
- Rekord mértékű 35 százalékos növekedés várható a chip-gyártásban
- Rekordot dönthet a félvezetők forgalma
- Két számjegyű növekedéssel stabilizálódott a komputerpiac
- Rekordszinten a félvezetők világpiaci eladása
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.