Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
Új szolgáltatások a SAKKOM-tól
Korábbi ügyféltapasztalataira, valamint a jelen pr és marketingkommunikációs kihívásaira alapozva a SAKKOM Interaktív három új szolgáltatást vezet be ügyfelei számára: a vállalatok kommunikációs tevékenységét vizsgáló prAuditot, a közösségimédia-auditot, továbbá az AdWords kampányok konfigurálását személyre szabott oktatással kiegészítő AdWords Startot.
A közösségi média szerepe kiemelkedő a vállalati kommunikációban: a cég és a fogyasztók között rendszeres párbeszéd alakulhat ki, a fogyasztók lojálisabbá, a márka nagyköveteivé válhatnak. Hogy milyen óriási potenciálról van szó, azt érzékeltetik az alábbi adatok. Az iWiW-nek 4,7 millió regisztrált tagja van, míg a Facebook aktív magyarországi felhasználóinak száma meghaladja a 3,4 milliót. A hazai Twitter-felhasználók száma egyelőre mindössze 83 ezer fő, fontos azonban megjegyezni, hogy a Yamm.hu statisztikai adatai szerint ez az elmúlt évhez képest 112 százalékos növekedést jelent. A Webaudit statisztikái alapján a leglátogatottabb hazai blogsite, a blog.hu oldalait átlagosan 619 ezren keresik fel naponta.
Új szolgáltatása, a közösségimédia-audit részeként a SAKKOM Interaktív marketingkommunikációs és pr ügynökség felhívja a figyelmet a különféle problémákra, továbbá konkrét javaslatokat tesz arra, hogy az ügyfél miként aktivizálhatja követőit, illetve hogyan használhatja fel az új csatornákat az értékesítés és az imázsépítés támogatására. Mindemellett – előzetes egyeztetés alapján – a konkurens vállalatok megjelenését és közösségimédia-stratégiáját is vizsgálja.
A hírérték értéke
„Több ügyfelünk, akik marketingkommunikáció céljából keresték fel ügynökségünket, kezdetben kétkedve fogadták azon javaslatunkat, hogy érdemes lenne számukra pr kommunikációt is folytatni. ’Nekünk nincsenek híreink’ vagy ’Ugyan ki kíváncsi erre?’ – hárítják el elsőre a felvetést, azonban miután felvázoltuk a lehetőségeket, már maguk is pozitívan álltak a kérdéshez. Az első közös sajtókommunikáció eredménye pedig minden kétkedést eloszlat – mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM szakmai igazgatója. – Gyakori hiba ugyanakkor az is, hogy egy cég bármit kommunikál csak azért, hogy kommunikáljon, s ezzel egy idő után elidegeníti magától a sajtót, hírei már akkor is a virtuális kukában landolnak, ha történetesen valóban érdekes témákat tárgyalnak” – magyarázta a szakember.
A prAudit szolgáltatás keretében az ügynökség átvilágítja a vállalat korábbi kommunikációs aktivitását, valamint tevékenysége, piaca és ügyfélköre alapján meghatározza a fő üzeneteket és a lehetséges kommunikációs területeket. Az ügynökség által elkészített átfogó pr kommunikációs terv az általános javaslatok mellett konkrét ötletekre is koncentrál.
Néha egy jó start is elég…
A Google a tavalyi év során 28 milliárd dolláros bevételt realizált a Google AdWords révén, s bár a legnagyobb vállalatok (például az AT&T Mobility, az Amazon vagy az eBay) ehhez akár havi többmillió dolláros költéssel is hozzájárultak, a hirdetési rendszer egyik legnagyobb előnyének, költséghatékonyságának köszönhetően a kisvállalatok is felvehetik a versenyt e mamutokkal.
Bár manapság egyre több cikk foglalkozik az AdWords hirdetések hatékonyságával, a többéves kampánymenedzselési tapasztalat ezekkel nem pótolható. A SAKKOM Interaktív szinte az AdWords hazai megjelenésével egy időben indította el Google AdWords szolgáltatását. „A kisebb büdzsével rendelkező cégek ritkán engedhetik meg maguknak, hogy a Google AdWords kezelésére egy tapasztalt szakembert alkalmazzanak. Felismerik azonban, hogy egy jól felépített kampány sok esetben szinte már ’magától megy’, ezért míg a kampány konfigurálását külső szakemberre bízzák, a jövőbeni feladatokat már maguk látják el – mondta Kozarek Andrea. – Az ehhez szükséges legfontosabb tudnivalókat testre szabott, gyakorlatias oktatás során sajátíthatják el az AdWords Start szolgáltatásunk keretében.”
Kapcsolódó webcímek:
www.sakkom.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
- Oszd meg, és reklámozz!
- Közösségi hálózatokat épít az e-cigaretta
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.