Drámai lépéseket tervez a Synergon a veszteség visszaszorítására
A Synergon Informatikai Nyrt. 491,5 millió forint konszolidált adózás utáni veszteséget könyvelt el 2011 második negyedévében az első negyedévi 346 millió forint veszteség után. A tavalyi második negyedév vesztesége 5,7 millió forint volt.
A társaság nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerint készült és a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentése szerint a második negyedévi árbevétel 3,834 milliárd forint volt, ami 11 százalékkal kisebb a 2010. azonos időszakinál.
Az idei első hat hónap árbevétele 7,986 milliárd forint, 2 százalékkal alacsonyabb a bázisnál. A féléves veszteség 838 millió forint, szemben a tavalyi 38,7 millió forint nyereséggel.
A társaság felmondott szerződésekkel magyarázta az eredmény romlását. A Vidékfejlesztési Minisztérium által elállás miatt meg nem fizetett Microsoft licence beszerzés értékére 226 millió forint értékvesztést számolt el a cég. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság által felmondott szerződés miatt képzett céltartalék 110 millió forintos költségnövekményt okozott. Ezek mellett a székhelyváltozással összefüggésben 145 millió forint elszámolt értékcsökkenést említ a jelentés.
A magyarországi vállalatoknál májusban végrehajtott leépítések költségcsökkentő hatásai a harmadik és negyedik negyedév eredményeiben mutatkoznak majd meg.
A jelentés szerint a menedzsment "az eredményre drámai hatással bíró lépéseket" tervez. Az igazgatótanács szeptember első hetére tervezett döntései érinteni fogják a humánerőforrás területét, az állóeszköz állomány méretét és finanszírozását, a személyekhez kapcsolódó járulékos költségeket, és várható egy átfogó finanszírozás átalakítás is.
A társaság értékesítési költségei a bázishoz képest 8 százalékkal nőttek, 6,075 milliárd forintot értek el az idei első félévben. Ezt a jelentés szerint a BKV- Futár elnevezésű, forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer-fejlesztési projekt megnövekedett ráfordításai okozták.
A Synergon-csoport üzemi vesztesége 739,5 millió forint volt az idén, szemben a tavalyi első hat hónap 97 millió forintos nyereségével.
A pénzügyi tevékenységből további 83 millió forint veszteség származott.
A Synergon részvényeit a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzik. A papírok csütörtökön délben 250 forintot értek, 2 forinttal kevesebbet az előző napi záróáruknál. Az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyamuk 672 forint volt, a legalacsonyabb 190 forint.
Kapcsolódó cikkek
- Céget vásárol a Synergon csehországi leányvállalata
- Synergon: növekvő árbevétel és veszteség az első negyedévben
- A vezérigazgató és több vezető is távozik a Synergontól
- Elállt a VM egy korábban a Synergonnal kötött szerződéstől
- A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
- Hétmilliárdos BKV-Synergon üzlet
- A Synergon Informatika 335 milliós megrendelést nyert el
- A Synergon nyereséggel zárta az első félévet
- Vezetőváltás a Synergon Informatika Nyrt. élén
- Synergon: 44 millió forint nyereség az első negyedévben
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.