Az m-commerce-nek a táblagépek adhatnak lendületet, az okostelefonokon kevesebben vásárolnak
Az Ipsos felmérése szerint a mobil kereskedelem messze nem terjedt el olyan mértékben, mint azt az okos-telefonok megjelenésekor remélték, ugyanakkor a táblagépek tulajdonosai egyre gyakrabban vásárolnak a neten keresztül. Mindezt azzal magyarázzák, hogy a vásárlás lényege mégsem szoritkozik csupán valamilyen hiányzó tárgy beszerzésére, hanem önmagában a műveletsor is egyfajta élmény, és ezt a multimédiás, nagyfelületű, HD-felbontású tabletek jobban támogatják, mint egy telefon-kijelző.
A kutatás külön vizsgálta a "kettős tulajdonosok" csoportját, és kiderült, hogy ők a legaktívabb m-commerce felhasználók, azok, akiknek okostelefonjuk és táblaszámítógépük is van, jóval több mobil vásárlást kezdeményeztek a múlt évben, mint azok, akiknek csak okostelefonjuk van. (Igaz, a kettős tulajdonosok csoportja elég nagy átfedésben van a tablet-tulajdonosok csoportjával, kevesen vannak olyanok, akiknek van modjuk iPadjük, de közben a telefonkészülékük alkalmatlan böngészésre, levelezésre.)
A tablettulajdonosok csoportjánál ráadásul a vásárlásra fordított összegek is magasabbak, amit persze a felhasználói élmény mellett magyarázhat az is, hogy ezeket a készülékeket - első körben - főként a magasabb jövedelmű réteg engedhette meg magának.
Azt, hogy a táblaszámítógépnél valóban a vásárlás - kisképernyőn nehezen produkálható - élménye a meghatározó, bizonyítja, hogy a mobil vásárlás élményével a táblaszámítógép tulajdonosok 50 százaléka nagyon elégedett, míg ez arány az okostelefon tuljdonosoknál csak 32%.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil fizetés - kényelem a biztonság előtt?
- Bankkártya helyett pénztárcatelefon
- Mobilfizetés - kevesen élnek az elektronikus fizetés lehetőségével
- Idén 9 millió amerikai fizetett vásárláskor mobiljával
- A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna
- GPay: Fizetés a mobillal
- Vizitdíjfizetés mobilon bankkártyával
- Nokia: első NFC-re alkalmas, kapcsolatmentes mobil fizető-jegyvásárló termék
- A mobil fizetési technológiák bevezetése még várat magára
- Újság-előfizetés mobilon a T-Mobile-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.