E-könyv fordulat: az olvasó íróvá válhat
Az elektronikus könyvolvasó eszközök előretörése (az internet napi rutinná válásával karöltve) új fejezetet nyitott az önkifejezés különböző formáinak megnyilvánulásai számára. Míg korábban a szerzőknek kellett sorban állniuk a kiadók kegyét keresve, napjainkra bárki számára lehetőség van arra, hogy írását (vagy más alkotását) széles kör számára közzétegye. Ez az új műfaj messze túlmutat a korábbi magánkiadás körén.
Megkezdte működését Magyarország első automatikus ön-könyvkiadója, self-publishing rendszere. A Publio.hu webcímen található szolgáltatás mindenki számára lehetőséget ad arra, hogy megjelentesse saját elektronikus könyvét, terjessze itthon vagy külföldön, sőt azt később nyomtatott formában is viszontlássa. A portál fejlesztői eszközt kínálnak az alapszintű formázási feladatok megoldására, és az elkészült elektronikus könyvek a világ legnagyobb könyváruházaiba automatikusan felkerülnek.
Bárki lehet szerző! – vallják a portál üzemeltetői, s az oldal azért jött létre, hogy segítse a szerzővé válás folyamatát. A kezdeményezők nem titkolt célja, hogy mind többeket szeretnének a könyvíró, gondolkodó alkotók között látni, s így bővítenék a magyar nyelvű elektronikus kiadványok számát.
Dr. Kerekes Pál, a portál vezetője, az e-Book kalauz szerzője, lapunk munkatársa hozzátette: A hagyományos kiadók csak szűk körű és üzletileg sikeres írásművek kiadására vállalkozhatnak. Ez érthető, a kiadóknak pénzt kell termelniük a fennmaradásuk és így a szerzők és olvasók érdekében. Az informatika azonban lehetővé teszi a szabad szárnyalást: fontos és értékes írásművek nem veszhetnek el. A Könyvkonnektor Publio portálon költségmentesen, néhány klikk után azonnal a nyilvánosság elé kerülhet a tervezett vagy már kész alkotás. Nem szükséges senkit felhívni, géphangok utasítását várni, ügyefogyott vagy agresszív titkárnők megjegyzéseit hallgatni.
Az így megnyíló új dimenziók egyuk nyertese lehet mondjuk az oktatás. A felpörgő, digitalizált világban a nyomtatás már nem bír az ismerettömeggel. A tudáskommunikáció az informatika eszközeire húzódik, mester és tanítványa szépen formázott, könyvszerű, egyedi tanulmányokban érintkezik. Ez a dimenzió már közkincs, az oktatás prezentációit és a szakmai érés dolgozatait archiválni lehet és érdemes.
A Publio.hu alapszolgáltatásai ingyenesen érhetők el, de magas szintű hozzáadott értéket is nyújt a többre is vágyóknak. A portál készítői hitvallása szerint a Publio Kiadó azért jött létre, hogy mindenki számára megnyissa a szerzővé válás útját. Támogatást nyújt abban, hogy bárki létrehozza elektronikus könyveit, széles ismertségre, méltányos szerzői honoráriumra tegyen szert. De a siker az írón és a művein múlik, a Publio.hu csak eszköz – igaz, mindenkié.
További információ: www.publio.hu
Kapcsolódó cikkek
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- Abszolút környezetbarát: napelemes e-könyv olvasó
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.