A férfiak tudják, mi kell a nőknek karácsonykor

Felmérés a karácsonyi ajándékozással kapcsolatos várakozásokról

forrás Prim Online, 2011. december 7. 12:40

Az idei karácsony alkalmával a szépségápolási és egészséggel kapcsolatos ajándékok lesznek a leggyakoribbak, derült ki a Depo.hu árösszehasonlító oldal megbízásából készült villámkutatásból. A felmérés alapján az is kimondható, hogy a férfiak többsége olyan ajándékkal készül, amit a nők kapni szeretnének.

„Milyen típusú karácsonyi ajándékok vásárlását tervezi, illetve mit kapna szívesen?” – tette fel a kérdést november végén a KutatóCentrum a Depo.hu árösszehasonlító oldal megbízásából. Az idei karácsony alkalmával szinte minden fa alá kerül majd egészséggel és szépségápolással kapcsolatos termék, a 18-65 éves korosztály 60 százaléka válaszolt úgy, hogy ilyen ajándékkal biztosan meglepi szeretteit. Ha a „mit kapna szívesen” kérdést vizsgáljuk, már változik a kép: a megkérdezettek többsége leginkább könyvnek örülne, de a számítástechnikai eszközöket (pl. laptop, tablet), ruházati és sportfelszerelési cikkeket és a már említett szépségápolási és egészség kategóriába sorolható meglepetéseket is szívesen fogadják majd karácsonykor.
 
Fiataloknak ruha, idősebbeknek könyv
 
A válaszokból az is kiderült, hogy a férfiak leginkább valamilyen számítástechnikai vagy műszaki cikknek örülnének, a nők esetében a megfelelő meglepetést pedig a szépség és egészség témakörébe tartozó ajándékok jelentik. „A felmérés alapján úgy tűnik, hogy a férfiak többsége tudja, mi kell a nőknek, hiszen 56 százalékuk egészséggel és szépséggel kapcsolatos ajándékot is elrejt majd a fa alatt. A nők esetében ez már nem jelenthető ki, ők leginkább azzal lepnek meg másokat, amire ők maguk is vágynak” – mondta Szabari László, a Depo.hu árösszehasonlító oldal vezetője. Bár a háztartási gép – így például a porszívó, turmix, kenyérsütő – mint karácsonyi ajándék számos vicc és komédia alapja, ezt a „hibát” a többség nem követi el a valóságban: a nők 72, a férfiak 73 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ilyen ajándékot nem adna, és nem is szívesen kapna karácsonykor.
 
Az ajándékozási várakozásokat kor szerint vizsgálva elmondható, hogy a 18-24 évesek számára a ruházat, a sportfelszerelés, valamint az óra és ékszer a legjobb választás, a korosztály képviselőinek ugyanis 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen fogadná az ilyen meglepetéseket. Nincs ez másképp a 25-34 évesek körében sem, bár esetükben ez az arány már csak 44 százalék. A 35-65 éves korosztály tagjai ugyanakkor már leginkább valamilyen olvasnivalónak örülnének.
 
LED tévére vált a magyar
 
Az egyik legnépszerűbb kategóriát képező termékcsoportnál – számítástechnikai, szórakoztató elektronikai termékek – a Depo.hu saját vásárlóinak körében azt is megvizsgálta, hogy mik a legkeresettebb terméktípusok. „November utolsó két hetében a 100 legkeresettebb termék közül az első 10 mind televízió, túlnyomó többségében LED-es technológiával, de 3D-s televíziózásra alkalmas készülék is bekerült a legnépszerűbbek közé” – ismertette a Depo.hu friss adatait Szabari László. A szakember hozzátette, a tavalyi statisztikáknál már érezhető volt, hogy az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt növekszik a kereslet, idén pedig már egyértelmű az elsőség. A Depo.hu 100-as toplistájában a második helyen a mobil számítástechnikai eszközök, így a laptopok és tabletek végeztek, míg a harmadik legkeresettebb árucikk a mobiltelefon.
 
A kutatás háttere
 
A Depo.hu megbízásából a KutatóCentrum által végzett villámkutatás 4306 fő online megkérdezésével 2011. november 18-22. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot. A számítástechnikai és szórakoztató elektronikai rangsor a Depo.hu saját statisztikái alapján, a 2011. november 15. – 2011. november 30. között regisztrált termékkeresési adatok összesítésével készült.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36