Hét tanács az elégedett és hatékony csapatokért

forrás: Prím Online, 2012. október 30. 10:09

Az együttműködés vagy csoportmunka nem ugyanazt jelenti mindenki számára. A vezetők szemében ez a fogalom egyenlő a termelékenység növelésével és a mobilitás támogatásával. A csapatok számára viszont a projekteken való közös munkát jelenti, a dokumentumok kezelését és megosztását, valamint a tudás megőrzését. 

Hogyan alakíthatunk ki olyan környezetet, amely mindkét szempontból megoldást nyújt? Mire figyeljünk, ha egy csoportmunkaeszközzel kívánjuk megkönnyíteni az alkalmazottak együttműködését? Ebben segít néhány tippel a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, a Novell Vibe csoportmunka-megoldás szállítója.

1. Mindent egy helyen tegyünk elérhetővé! Eredményesebbé teszi a csoportmunkát, ha az alkalmazottak egyetlen helyről, például egy jól felépített csoportmunka-megoldásból végezhetik a dokumentumkezelési, -létrehozási és -szerkesztési műveleteket, valamint ugyanitt folytathatnak párbeszédet és válaszolhatnak egymásnak. Ilyen környezetben olyan sikeres projektek alakíthatók ki, ahol mindenki naprakész lehet a hatékony kommunikációnak és az egyszerű információ megosztásnak köszönhetően.
 
2. Könnyítsük meg a dokumentumok kezelését! Az intenzív csapatmunka során hihetetlen mennyiségű dokumentumváltozatok gyűlhetnek össze. A megfelelően kiválasztott csoportmunka-eszköz kezelni tudja a felesleges verziók tömegeit. Egy korszerű megoldásban olyan különféle funkciók könnyíthetik meg az alkalmazottak közös munkáját, mint a beépített verziókövetés, a dokumentumok módosítására figyelmeztető e-mailek, a szövegekhez fűzhető megjegyzések, a dokumentumok életciklusát lefedő munkafolyamatok és a hatékony keresőfunkciók, amelyekkel a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb verziókat. Az is egyszerűsíti a dokumentumok kezelését, ha egy bejegyzés alatt tárolhatunk több összetartozó anyagot, például árajánlatokat vagy egy-egy szerződés elemeit.
 
3. Irodán kívül is tartsuk fenn az együttműködést! A mobilitás nem lehet gátja a közös munkának. Számottevően javítja a hatékonyságot, és lerövidíti a csapattagok reakcióidejét, ha olyan eszközt használunk, amely lehetővé teszi a csapatok számára a projektek, dokumentumok és tartalmak biztonságos elérését. Okostelefonokhoz és táblagépekhez optimalizált mobil felhasználói felületek, valamint a különféle mobil operációs rendszerekhez kifejlesztett alkalmazások segíthetik az útközben folytatott munkavégzést.
 
4. Egyesítsük a szervezetben felhalmozott tudást a korábban használt eszközökből! Egy jó csoportmunkaeszköz egyszerűvé teszi a tudás megőrzését az után is, hogy az eredeti tartalom készítői már nem érhetők el. A Novell Vibe-ban például biztonságos munkaterületek tárolják a dokumentumokat, beszélgetéseket és közös ismereteket, több mint száz különféle formátumban. A beépített személyazonossági és biztonsági ellenőrzések pedig abban segítenek, hogy a tapasztalatokat és a tudást aggályok nélkül oszthassák meg a felhasználók. Az alkalmazottak így arra vannak ösztönözve, hogy egy helyen gyűjtsék az információkat, ezért a kollektív tudás mindig elérhető lesz.
 
5. Szabályozzuk az információ áramlásának módját a szervezeten belül! A beépített munkafolyamati eszközök segíthetnek a gyakori üzleti folyamatok automatizálásában. Ezzel idő takarítható meg, és csökkenthető az emberi hibák előfordulásának valószínűsége is. A munkafolyamatok - egyes megoldásokban - külső gyártótól származó rendszerekkel is integrálhatók, és a felhasználóknak nem kell programozói vagy fejlesztői szaktudással rendelkezniük egy munkafolyamat összeállításához. 
 
6. Garantáljuk a biztonságos együttműködést a külső munkatársakkal! Egy cég életében nagyon fontosak a partnerek, a beszállítók és az ügyfelek. Ugyanakkor sok problémát jelenthet, ha a vállalati infrastruktúrában kívánunk velük együtt dolgozni, hiszen az ő eszközeik a vállalati tűzfalon kívül találhatók. Ha minden szinten szerepköralapú hozzáférés-vezérlést alkalmazunk, azzal biztosíthatjuk, hogy csak a - vállalaton belüli és kívüli - jóváhagyott csapattagok férjenek hozzá a projektek erőforrásaihoz és tartalmához. Szerencsére erre már lehetőség nyílik a legfejlettebb csoportmunka-eszközökkel. Ezen felül már csak az szükséges, hogy egy böngészőn keresztül is elérhető legyen a megoldás, így a külsős partnereknek nem kell semmilyen alkalmazást a gépükre telepíteniük ahhoz, hogy aktívan hozzájárulhassanak az egyes projektekhez.
 
7. Biztosítsunk közösségi életet az üzleti célok szem előtt tartásával! Magától értetődő módon fokozza a hatékonyságot, ha az alkalmazottak a projektcélok elérésére koncentrálnak a hírességekről szóló legfrissebb pletykák boncolgatása helyett. A vállalati rendszeren belül is képesek lehetünk megfelelő, könnyen használható csatornát biztosítani társalgásnak és a közösségi életnek. A Novell Vibe például olyan ismerős közösségi eszközöket biztosít a csapatok számára, amelyekkel hasznos információkat oszthatnak meg, és mindig tájékozódhatnak a projektek újdonságairól. Különféle funkciók, köztük követés, címkézés, értékelés, mikroblogok írása, profilkészítés és aktivitásfolyamok biztosítják a közeget a közvetlen információ megosztáshoz.
 
A projektcsapatoknak termelékenynek és hatékonynak kell lenniük - bárhol is legyenek. Érdemes őket olyan biztonságos és hatékony eszközökkel ellátni, amelyek megkönnyítik a belső, a külső és a mobil együttműködést, és amelyek segítségével egyénileg és csapatként is hatékonyabban dolgozhatnak. 
Kulcsszavak: projektmenedzsment

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01