10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
1. A BYO_ az új BYOD
A már közismert BYOD jelenség tovább terjed és egyre több kategóriát foglal magába – Hozd A Saját Operációs Rendszered, Alkalmazásaidat, Tárhelyed, Felhőd – mely újabb informatikai biztonsági kihívásokat jelent majd a vállalatok számára.
2. Az első generációs közösségi médiának befellegzett
A jelenlegi közösségi média helyét egy sokkal strukturáltabb és produktívabb virtuális közösségi modell veszi át, amely nagyságrendekkel hatékonyabban használható majd például az üzleti szférában.
3. A következő autód az asszisztensed lesz
A 2013 második felében értékesített autókban a tableteknek és okostelefonoknak is alapértelmezett helye lesz a műszerfalon, és a fejlesztések csökkentik a vezetést zavaró tényezők számát.
4. Az Ön postafiókja megtelt
Jóllehet, a közösségi média szakértők az email eltűnését vizionálják, mégis ez marad az üzleti célú elektronikus kommunikáció fő eszköze. 2013 a levelező rendszerekhez készülő bővítmények – például a levelezési hatékonyság és szűrőeszközök – aranykora lesz.
5. C-meghajtó=Cloud
Elmosódik a határvonal a magán és üzleti célú felhasználás között, így alkalmazottaknak egy pontos hozzáférésük lesz a saját és vállalati adataikhoz. A kényelmes tárolás és a csapatmunkához kapcsolódó tartalommegosztás területén a privát felhő teljesen kiszorítja a pendrive-okat és a levelezést.
6. A videokonferenciák utolsó gátja: a felhasználó
A videokonferencia elterjedésének hagyományos gátjai gyakorlatilag megszűntek – 2013-as év végére már a széles képernyős tévék is alkalmasak lesznek több résztvevős video beszélgetésre – így az utolsó kihívás, hogy a videó kamerák elé ültessük a résztvevőket!
7. Arccal (és hanggal) a valós idejű kommunikáció felé
A WebRTC egyre szélesebb elterjedésével a vállalati kommunikációs szállítók minden bizonnyal bejelentik saját, várhatóan a már meglévő vállalati megoldásaikkal átjárható WebRTC támogatásukat. Hang és videó funkciók jelenhetnek meg olyan területeken is, amire korábban sosem számítottunk volna.
8. A kommunikáció rögzítése a „Big Data” új forrása
Minden egyes beszélgetés felvétele, leiratozása, indexelése és címkézése egy újabb lökést ad az úgy nevezett „big data”, a nagy adathalmazok térnyerésének. A hatalmas mennyiségű adat rendszerezése, szűrése és kereshetősége nagyban megkönnyíti majd a kommunikáció megfelelő kontextusba helyezését.
9. A csapat virtuális, a versenyelőny valódi
A vállalatok felfedezik a csapatmunka hatékonyságának drasztikus növelésében rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, így a távolról dolgozó és szétszórt virtuális csapatok lesznek a norma a kritikus feladatok esetén.
10. Felszálló ágban az NFC technológia
Az NFC technológia már nem csak az érintés nélküli mobil kereskedelemre lesz hatással, hanem a tartalom megosztásra és a UC (Egységes Kommunikációs) interakciókra is.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- A televíziózás jövője a Cisco szerint
- A Dell válasza az informatika új korszakának kihívásaira
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- Spórolnak a cégek az informatikán
- SAP arany fokozatú partnerminősítést kapott az Enterprise Group
- eNET – Telekom: Beköszönt a tabletek korszaka