A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
A személyes vásárlás még mindig - de csak kicsivel - nagyobb előnyt élvez, mint az online. Nem kérdés, hogy világszerte terjed a netes beszerzés. Az Ipsos 24 országban végzett felmérése szerint az emberek többsége (56%) azonban még most is a kézzelfogható tapasztalatra szavaz – sokszor a tömeg, az időjárás és a parkolási nehézségek ellenére is.
A gyorsan fejlődő Brazília, Oroszország, India és Kína (BRIC országok) esetében fej-fej mellett – 50-50%-ban osztozva a sikereken – halad a két irány, az online és a személyes vásárlás. Az ázsiai csendes-óceáni térség 53%-ban az innovatív útra voksol. A cybertérben költők számára továbbra is a számítógép a király: 31% említi, mint a webes vásárlásának médiumát. De egyes országokban – mint például Dél-Korea vagy India – aki megteheti, szívesen vásárol a mobiljával is.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Magyarországon is terjed az internetes kereskedelem
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.