A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban
A most közzétett jóslatok több szempontból is érdekesek. Egyrészt a válság miatt alig létezik olyan előrejelzés, melyet vagy nem mínuszban lenne a korábbi évekhez képest, vagy ne lefelé módosították volna. Az USA mindig is előremutató volt a jövőbeli trendek szempontjából, így érdemes odafigyelni online szférájára, másrészt egyben itt érezhetőek a leggyorsabban és a legmélyrehatóbban a recesszió hatásai, általános fogyasztás-visszaeséssel és napi szinten 10 ezres elbocsátásokkal.
Éppen ezért igen kedvező hír az online szektor számára, hogy nem kevesebb, mint 11 százalékos bővülést várnak az online kiskereskedelemben, mellyel akár a 156 milliárd dolláros forgalom is megvalósulhat. Ez a növekedés mértékében is jónak mondható, hiszen a 2008-as bővülés 13 százalékos volt az egy évvel korábbi számokhoz képest, végül 141 milliárd dolláros forgalmat generálva.
A növekedés hátterében az elemzők szerint egyértelműen az internet által biztosított előnyök állnak. Nem csupán a házhoz szállításról van szó, hiszen számos termék a közelben is megvásárolható, sokkal gyorsabban, még az egynapos szállítási garanciák mellett is, melyek természetesen felárral járnak. Inkább arról van szó, hogy az internet lehetőséget nyújt az árak gyors és kiterjedt összehasonlítására, és míg a korábban az online felderítés után jellemző volt a személyes vásárlás, ez kezd visszaszorulni. A szállítási árak sem okoznak már meglepetéseket, hiszen több internetes árgép ezeket már automatikusan belekalkulálja a fizetendő végösszegbe, nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb forgalmazó, az eBay is több mint egy éve bevezette az ár plusz szállítási költség alapú szűrést rendszerében.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
- "A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön"
- A legtudatosabb vásárlók a 30 év feletti, világhálón tájékozódó városi nők
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- 857 millió vásárló az interneten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.