A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
A cégvezetőkkel készített mélyinterjúk alapján összeállított beszámoló szerint a közösségi média térnyerésével erősebb pozícióba kerülnek a vásárlók: bárkinek lehet véleménye, és a fogyasztók személyes, közel valósidejű válaszokat várnak el. Azon vállalatok, amelyek fejlett vevői értékmérés nélkül működnek, általában munkaerőt kölcsönöznek, hogy figyelemmel tudják kísérni a virtuális világot, és hogy minden onnan érkező megkeresést megválaszolhassanak. Ezen tevékenység hatékonyságát nehéz mérni a hatalmas volumen miatt, és fennáll annak a veszélye is, hogy a szervezet nem konzisztens válaszokat ad, vagy a kölcsönzött munkaerő képzetlen a kockázatkezelés tekintetében. A marketingszakemberek ugyanakkor felismerték, hogy ezek az interakciók - ha megfelelően kezeljük őket -, javíthatják a vállalatról kialakult képet, és támogathatják a szervezetet azáltal, hogy a kritikusokat a márka pártfogójává teszik.
„A szervezetek, ahelyett, hogy az egyén vagy a háztartás tranzakcióival összefüggő bevételre vagy profitra összpontosítanának, egyre inkább elkezdenek a fogyasztók közösségi médiának köszönhető befolyásáról és az együttműködés értékéről gondolkodni. Annak számbavétele, hogy egy vevőnek hány követője vagy re-tweetje van a Twitteren, vagy hány ismerőse a Facebookon, csak a kezdet. A cél az, hogy megértsük, hányan cselekedtek az adott vásárló javaslatára, vagy negatív blogposztja hatására.” – nyilatkozta Jonathan Hornby, a SAS marketingigazgatója.
Hornby azt tanácsolja a vállalatoknak, hogy a fogyasztói élmény javítása érdekében alkalmazzanak közel valósidejű technológiát a zajok kiszűrésére, és hogy a beérkező megkereséseket a legmegfelelőbb munkatársakhoz irányítsák a szervezeten belül - a jelentés az integrált megközelítés fontosságát hangsúlyozva azt is kiemeli, hogy ezek a személyek nem feltétlenül az erre a célra létrehozott központon belül találhatók.
A közösségi médiában zajló beszélgetések rendezetlenek és strukturálatlanok. Az analitikai eszközök azonban lehetővé teszik, hogy a vállalatok megragadják az ebben a környezetben folytatott tevékenység lényegét és hasznos információkat szűrjenek le belőlük. A SAS Social Media Analytics alkalmazásával például a szervezetek azonosítani tudják az online vevők között fennálló kapcsolatokat, és hogy hány párbeszéd zajlik egy adott személy és ismerősei között. A web-forgalmat vagy értékesítési adatokat tartalmazó adattárakra való kereszthivatkozással a SAS megoldása felismeri, hogy az adott fogyasztó viselkedésére hatással voltak-e az online társalgások.
Ezt követően a vállalatok meghatározhatnak egy átlagos értéket, mely egy bizonyos személy online beszélgetésein, közösségi elérésén és gondolatmegosztásra való hajlamán alapul, vagy egy új termék, szolgáltatás értékesítésével van összefüggésben. Ennek segítségével aktualizálhatók a szegmentációs szabályok, és átalakíthatók a kezelési stratégiák.
A SAS Social Media Analytics SAS Conversation Center modulja segítségével rangsorolhatók a társalgások, és valós időben a közösségi oldalakat kezelő csapat legmegfelelőbb tagjához irányíthatók, jobb fogyasztói élményt biztosítva, és ezáltal értéket teremtve a vállalat számára.
A mindenütt jelenlévő közösségi média a következő 5 évben rendkívüli módon átalakíthatja a szervezetek működését. Ezekből a változásokból azok a vállalatok profitálhatnak leginkább, akik megértik, hogy a vevői érték természete miben különbözik ebben a környezetben, hogyan lehet azonosítani a legértékesebb fogyasztókat, és hogyan kell a velük való kapcsolatot a leghatékonyabb módon kezelni. Azok, akik élnek a közösségi média által kínált lehetőségekkel, jelentős előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"
- Szuperintelligens város lehet Budapest
- Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.