Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt
Jóllehet az első bónuszt, illetve kupont kínáló magyar oldalak még nincsenek egy évesek, az idén áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást. Az online vásárlói kedv növekedése annak tükrében is érdekes a GKIeNET-BCE E-business Kutatóközpont felmérése szerint, hogy 2009-ben még a magyar fogyasztók 47 százaléka negatívan állt az akkor még csak papíron osztogatott kedvezményekhez.
A csütörtökön közölt felmérés szerint korábban még a marketing szakemberek is óvatosan bántak a kuponos vásárlás meghirdetésével azért, mert a vásárlói mentalitás szerint ami olcsó, vagy leértékelt áru, az szégyellnivaló. A kutatás szerint ehhez társult a kuponos vásárlás okozta bonyodalom, a sokszor ellenszenves eladói hozzáállás, illetve online környezetben a vásárlással szemben tanúsított bizalmatlanság.
A felmerés szerint azonban lehet, hogy ez a negatív attitűd megváltozik az online értékesítés hatására, s a közösség ereje bizalmat kelt a vásárlókban: a feltételezés jogosságát mutatja, hogy az idén áprilisig a magyarországi bónusz-kupon vásárlók 19 százaléka a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást.
A közlemény szerint a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás. A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve, kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt. Az ajánlatok időkorlátja miatt pedig azonnali döntési helyzetbe is kerülnek.
A gomba módra szaporodó bónusz-kupon vásárlás lehetőségét kínáló oldalak pedig naponta rukkolnak elő kívánatos ajánlatokkal, és lassan naponta jelennek meg ilyen ajánlatokat kínáló webes vállalkozások is.
Az úgynevezett "hosszú farok" hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől.
A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélye megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, s nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Jól halad az Európai Digitális Menetrend végrehajtása
- Nemzetközi biztosok kiállnak az internetes szólásszabadság mellett
- Megnégyszereződik 2015-re a globális internet-forgalom
- Fellegi: fontos versenyképességi szerepe van az infokommunikációnak
- Legyenek elérhetőek nemzeti kultúrkincseink a neten!
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Oszd meg, és reklámozz!
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Telko: árakat összehasonlító portálból távközlési webáruház
- Együttműködik az infokommunikációs államtitkár és a NetMiniszterelnök
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.