Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A stratégiai együttműködés első fázisaként a Deloitte dedikált AWS kiválósági központokat hoz létre elsőként a szubszaharai afrikai országokban, Spanyolországban és Közép-Európában több millió dolláros beruházással. Teszik ezt azért, mert a gazdasági környezet gyors változása, az olyan technológiák, mint a generatív mesterséges intelligencia rohamos fejlődése, valamint a digitális készségek hiánya jelenleg sok vállalat számára megnehezíti a digitális átalakulás megtervezését és végrehajtását.
Annak érdekében, hogy ez mégis zökkenők nélkül végbe mehessen minél több vállalatnál az AWS és a Deloitte öt kulcsfontosságú területen nyújt segítséget számukra a felhőben rejlő lehetőségek kiaknázásához:
• A digitális átalakulás elősegítése – ennek részeként a két cég támogatja a vállalatoknál az alapvető folyamatok, alkalmazások, készségek átalakítását, serkentve az agilitásukat, de figyelve a költségek optimalizálására.
• A felhőstratégia és a hozzákapcsolódó irányítás kialakítása – a két cég segítséget nyújt a vállalatoknak a felhővel kapcsolatos elképzeléseik, ütemterveik, üzleti célkitűzéseik meghatározásában.
• A felhőarchitektúra létrehozása – a két cég támogatja a vállalatok felhőmigrációját a felhőalapú biztonság, a csatlakoztathatóság és az automatizálási képességek megalapozásával.
• Külön figyelem a szabályozott iparágakra – az AWS és a Deloitte speciális szaktudással segíti a felhőbe való biztonságos átlépést az olyan szabályozott területeken működő szervezetek számára is, mint az energetika, az elektronikus kereskedelem, a bankszektor, a távközlés, az egészségügy, vagy a közszféra.
• Globális összeköttetés garanciája – a két cég azonnali rendelkezésre állással biztosítja az üzemeltetési feladatok ellátását, illetve a technológiai támogatást a vállalatoknak, hogy azok zökkenőmentes kiszolgálást kapjanak az AWS és a Deloitte legközelebbi központjaitól.
Az AWS európai, közel-keleti és afrikai ügyvezető igazgatója, Tanuja Randery szerint a felhőtechnológia jelentősen hozzájárul majd az üzleti élet átalakításához és a gazdasági növekedés előmozdításához az afrikai, illetve a közép-európai régióban egyaránt. A Strand Partners-szel közösen végzett kutatásuk alapján azt prognosztizálják, hogy a felhőalapú technológia európai elterjedése 2030-ig 3,4 billió (ezer milliárd) euróval fogja növelni a kontinens gazdasági teljesítményét.
Kapcsolódó cikkek
- Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
- Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
- Mesterséges intelligencia a luxusiparban
- Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
- Sokan bíznak a mesterséges intelligenciában, de érdemes figyelni a buktatókra!
- A Computertechnológia jövője: az erő velünk van?
- A NIS2 magyarul, avagy mit vár el a Kibertanúsítási törvény?
- Az egészségügyi ágazat globális kilátásai 2024-ben
- Tech Trends 2024: Hogyan lehet technológiai lemaradásból modernizációs versenyelőny?
- Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.