Hét lépés szükséges a big data kiaknázásához
Jill Dyché, az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS Thought Leadership alelnöke szerint 1 az alábbi 7 lépés szükséges ahhoz, hogy egy szervezet teljes egészében kihasználhassa a big data-ban rejlő lehetőségeket:
Adatgyűjtés: Egy vállalat vagy intézmény különböző adatforrásokból gyűjti össze az adatokat, amelyeket aztán masszívan párhuzamosított rendszerek segítségével - gyakran grid technológia alkalmazásával - oszt szét; minden egyes csomópont az adatok egy részhalmazát dolgozza fel.
Feldolgozás: A rendszer ugyanezt a nagy teljesítményű párhuzamosságot használja fel annak érdekében, hogy gyors számításokat végezzen az adatokon minden egyes csomópontban, amelyek az eredményeket jobban felhasználható adathalmazokká csökkentik.
Adatkezelés: A feldolgozandó nagy mennyiségű adatok gyakran heterogének, mivel különböző tranzakciós rendszerekből származnak. Csaknem minden esetben szükség van az adatok értelmezésére, definiálására, tisztítására, gazdagítására és biztonsági célokból történő auditálására.
Mérés: A vállalatoknak folyamatosan mérniük, monitorozniuk kell adataik minőségét, biztosítaniuk kell adataik összekapcsolhatóságát. Az üzleti követelmények határozzák meg, hogy pontosan mit szükséges mérni és milyen célt érdemes kitűzni az adatok minőségével kapcsolatban.
Felhasználás: Az adatok felhasználásának összhangban kell lennie a feldolgozás eredeti követelményeivel. Például amennyiben a közösségi médiában zajló interakciókból kiderül, hogy ezek az adatok eredményeznek-e további termékvásárlásokat, és ha igen, hogyan, akkor a közösségi médiából származó adatok elérésére és frissítésére vonatkozó szabályokra van szükség.
Tárolás: Az adatfelhő (data-as-a-service) trend kialakulásával az adatok egyre inkább egy adott helyen találhatók meg, míg az azokat elérő programok helye nem rögzített. Akár rövid távú kötegelt feldolgozás, akár hosszú távú megőrzés céljából tárolja a szervezet az adatokat, a tárolási megoldásokat tudatosan kell kezelnie.
Adatvagyon-gazdálkodás: Az adatokkal kapcsolatos üzleti szempontú irányelveket és felügyeletet öleli fel, amely az előző 6 lépés mindegyikére vonatkozik.
A téma nemzetközileg elismert szakértőjének számító Dyché szerint az adatmenedzsment folyamatok big data erőfeszítések érdekében történő kialakítása biztosítja többek között, hogy az üzleti érték és a kívánt eredmények világosan definiáltak, valamint a big data elemzések eredményei hasznosak és alkalmazhatóak. Így az új big data technológiák hatalmas ereje valóban kihasználható annak érdekében, hogy minden korábbinál nagyobb sebesség mellett költséghatékonyabbá váljon az adatfeldolgozás és -tárolás.
Adattengerből üzleti előny
A big data kiaknázása szempontjából is kiemelt fontosságú adatmenedzsment témakörét járja körül az április 19-i Adattengerből üzleti előny című rendezvény Budapesten, amelyen Jill Dyché vezérszónokként az adatvagyon hasznosításáról és kezeléséről tart majd előadást. Az üzleti és IT vezetőknek szóló esemény arra a kérdésre is választ kíván adni, hogy miért nem csupán IT kérdés az adatminőség.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
- Külföldi piacokra készül a ProSys
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Az Oracle vezeti az üzleti elemző szoftverek világpiacát
- A legtöbb vállalat szerint a hagyományos analitikai szoftverek drágák és nehézkesek
- A Gartner szerint a SAS élenjár a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacán
- Előre jelezheti-e az online országhangulat a munkanélküliségi ráta változását?
- Mobil BI, közösségi médiaelemzés - új területek az üzleti analitikában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.