A Laurel alkalmazása kapott elsőként tanúsítványt
Indulhat az NDN-nek az adatszolgáltatás a trafikokból
Megkezdte a trafikrendszerek minősítését a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vizsgálati központja abból a szempontból, megfelelően vezetik-e és küldik-e be a dohánytermékek nyilvántartását a trafikrendszerek. A jelenleg érvényes rendelet alapján a trafikosoknak szeptember 1-től kell adatot szolgáltatni az NDN által minősített rendszerekből. Elsőként a Laurel megoldása szerezte meg a tanúsítványt.
Elsőként teljesíthetik az elektronikus adatszolgáltatási kötelezettségeiket azok a trafikosok, akik a július 1-jei nyitás előtti rohamban a Laurel Trafik rendszerét választották – nyilatkozta a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Bessenyei István közölte, a nemzeti dohányboltok adatszolgáltatási kötelezettségét biztosító megoldás tesztelésekor a Laurel rendszere az NDN Zrt. honlapján, augusztus 6-án közzétett elvárásoknak megfelelően, hibátlanul küldte be a kért adatokat a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. központjába.
A Laurel által bemutatott alkalmazás egy PC-s kasszás rendszer volt, de ez megoldást jelenthet a ma hagyományos pénztárgéppel működő trafikok számára is: külön számítógépre telepítve, készletnyilvántartó szoftverként használva biztosítja az NDN elvárásainak teljesítését.
A cégvezető elmondta, a társaság minősített Microsoft rendszerfejlesztői révén készült el elsőként az NDN által kért fejlesztői munkával. A szakemberek a trafikosok részére összeállítanak egy kis kézikönyvet is arról, milyen feladatokkal és felelőségekkel jár az adatszolgáltatási kötelezettség. A vezető felhívta a figyelmet arra is, az NDN csupán a dohánytermékekről kér adatokat, a trafikokban kínált többi árucikkről nem kötelező tételes nyilvántartást beküldeni. A Laurel megoldása az adatbiztonság érdekében ezeket a termékeket kiszűri az adattovábbításból.
Az NDN a kiskereskedelmi rendszerek tanúsítását hivatalos minősítési központjában végzi. A sikeresen megfelelt kiskereskedelmi rendszerek és gyártóik tanúsítványt kapnak, amely igazolja, hogy megfelelően kapcsolódnak a központi rendszerhez. Minősítést szerezhet minden olyan pénztárgépgyártó és terméke, amely képes arra, hogy napra pontos készletnyilvántartást vezessen, és megoldása alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat legalább napi rendszerességgel továbbítsa.
Érdemes a trafikosoknak figyelemmel kísérni az NDN honlapját, mert a szervezet folyamatosan közzéteszi a minősített gyártók és kasszarendszerek listáját.
A trafikosoknak az adatközlés szeptember 1-től naponta kötelező!
A dohánytermék-kiskereskedőknek kormányrendeletben meghatározott formában kell teljesíteniük a készletükről és forgalmukról a törvényben meghatározott nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségüket. Az adatszolgáltatást minősített rendszeren keresztül, naponta legalább egyszer kell majd elektronikus úton elküldeniük az NDN Zrt.-nek.
A nyilvántartás és adatszolgáltatás szeptember 1-jétől kötelező a következő termékekre: cigaretta, szivar, szivarka, cigarettadohány, pipadohány, bármely olyan egyéb termék, amelyet dohányzás céljából gyártanak.
Az NDN a hozzá beérkezett adatokat kezeli, feldolgozza, azokból elemzést, összesítést készít. Szükség szerint továbbítja azokat a vámhatósághoz, illetve ellenőrzi a koncessziós szerződés rendelkezéseinek
Kapcsolódó cikkek
- Élvezd a Szigetet HD-ben mobilodon!
- Windows Phone támogatással bővülhet az Instagram
- A HP bemutatta legnagyobb teljesítményre képes vékony kliensét
- Egyedülálló technológiával rögzítik az LGT alsóörsi koncertjét
- E-mail címre utalhatunk pénzt az IND és a PayPal új megoldásával
- Lemaradásban az Android az alkalmazások terén
- Telefontöltés emberi vizelettel?
- Bővült a Cisco és a NetApp FlexPod portfóliója
- Ajándék Xbox Gold Live tagság Office 365 vásárlóknak
- IDC: vezető helyen a NetIQ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.