Google: 12 év után forradalmi váltás
Lecserélte keresőalgoritmusát a vállalat
Tegnap jelentette be hivatalosan a keresőóriás, hogy mintegy 12 év után lecserélte "szívét", vagyis keresőalgoritmusát. 2001 óta nem történt hasonló lépés a vállalat életében.
Már egy ideje tapasztaljuk, hogy a Google találati listája nem a régi már, ez annak köszönhető, hogy már egy hónapja él az új algoritmus, ám ez eddig nem volt publikus. A váltást nagyjából augusztus 20-a körüli időpontra tehetjük.
Tény, jobb kisebb változásokat rendszeresen hajt végre a Google, évente akár több száz alkalommal is, ám hasonló módosítás utoljára 2001-ben történt.
A változásoknak köszönhetően új elemekkel gazdagodott a keresőmotor, amely Hummingbird, azaz Kolibri névre hallgat. Újdonsága, hogy értelmezi kereséseinket, vagyis, ahogy az ite.hu-n olvashatjuk: „Például arra a kérdésre, hogy: ”Hol vásárolhattok a legközelebb egy iPhone5-ös készüléket”, már nem elsősorban webáruházakat sorol a kereső, hanem a keresési kifejezések alapján feltételezi, hogy valóságos üzletet keresünk, és helyzetünk alapján a hozzánk fizikailag is legközelebb eső üzletet próbálja meg megmutatni”.
Az állatos névadás nem egyedi a Google életében, korábban is adott már állatnevet algoritmus frissítéseknek. A Pingvin és Panda nevekkel is találkozhattunk már, melyek frissítések voltak, és azzal a céllal hozták létre őket, hogy a gyenge tartalmú weboldalakat, vagy manipulált weboldalakat kiszűrje a találati listából.
A mostani név stílszerűen arra utal, hogy a teljesen új algoritmus olyan gyors és precíz, akárcsak a kolibri madár.
Kapcsolódó cikkek
- Google szülinapi játék
- A CERN is beengedte Street View Kameráit
- Ma sok GTalk üzenet félrement
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- A Google egybegyűjti a világ alkotmányait
- Elhárították a hibát a Gmailben
- Megújult Quickoffice Androidon és iOS-en
- Léon Foucault előtt tiszteleg a Google
- Vetélytársra akadt a Google?
- Easter egg a Google-tól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.