Dél-Koreában a phabletek a menők
Egyre inkább hódítanak a nagykijelzős telefonok, a phabletek, amelyek okostelefonnak már túlméretezettek, ám táblagépeknek ugyanakkor túl kicsik. Dél-Koreában kiemelt figyelmet kapnak.
A Flurry ábrája szemlélteti számunkra, mennyire népszerű jelenleg az okostelefon és táblagép között áll kategória, a phablet. Úgy tűnik, világszerte a kiskijelzős táblagépek elterjedtségével vetekszik (7%v.s 6% a phaletek javára), és itt még a kise méretű telefonok is jelen vannak (4%).
A Galaxy Note 3 bemutatóján a Samung kollégáival való beszélgetés során került szóba az Ázsiában uralkodó trend, ahol már-már cikinek számít a kis kijelzős telefon. A felmérés ezt látszik igazolni, ugyanis Dél-Korára vetítve a kérdést látható, hogy a kis kijelzős modellek eltűntek a sorból, valamint a phabletek majdnem olyan arányban vannak jelen (41%), mint közepes méretű mobilok (54%). Itt ez a két kategória hódít, a táblagépeket elenyésző mennyiségen használnak.
Dél-Koreában nem olyan meglepő módon a Samsung uralja a piacot 60%-os részesedéssel, és a Flurry szerint az itt használatos eszközök 85%-a helyi gyártmányú is.
Nálunk éppen trendforduló zajlik, hiszen míg régebben a nagy kijelzős telefonokat el sem tudtuk képzelni, addigra ma már a táblagépek szinte természetes részét képezik a piaci kínálatnak, és a phablet, mint kategória is egyre nagyobb szeletet hasít ki magánnak a tortából. Ezt hazai kutatócégek felmérései is igazolni látszanak, amelyből a Galaxy Note 3 népszerűsége is jól látszik.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung következő nagy dobása – Galaxy Note III
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- NFC-s, költséghatékony lézernyomtatók a Samsungtól
- Több mint 40 millió eladott Galaxy Note
- Galaxy Note 3 a Vodafone kínálatában
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- A Samsung egyelőre nem számít a memóriaáramkör piac fellendülésére
- A Nokia után a Samsung is visszaesést jósol a mobilpiacon
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör
- Tovább esnek a lapkaárak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.