75 éves a fénymásolás
Egy diára kézzel írt keltezés és a helyszín: 10-22-38 Astoria. A másolat kicsit életlen, de akkor is egy másolat, mégpedig a világ első xerografikus másolata.
Idén októberben ünnepeljük az első fénymásolt, azaz xerografikus kép megszületésének 75. évfordulóját, amelyet Chester Carlson készített egy második emeleti bérelt lakásban New York Queens negyedében. Az 1938. október 22-én tett felfedezés végül a Xerox alapításához és egy iparág megszületéséhez vezetett.
A xeroxgráfia, mint találmány máig meghatározó szerepet tölt be életünkben. Világszerte a legtöbb irodai nyomtató, másoló jelenleg is a xerográfia, azaz az elektrosztatikán alapuló hőrögzítéses képsokszorosító eljárás elvén működik. A fizikusnak és jogásznak tanuló Carlson nevéhez egyébként több találmány fűződik. A forgó hirdetőtábláktól kezdve, az elvezető barázdákkal ellátott esőkabátig és a cipőtisztító berendezésig sokféle felfedezéssel örvendeztette meg az embereket.
Az első xerografikus képpel Carlson célja az volt, hogy az irodában dolgozók munkáját hatékonyabbá és egyszerűbbé tegye. Azóta a Xerox, méretét és tevékenységét nézve sokat, de az alapelveit tekintve semmit sem változott. A vállalat mérnökei, kutatói és tudósai – alkossanak újat akár a nyomdaiparban, a közlekedés, az oktatás vagy éppen az egészségügy területén – ma is azon dolgoznak, hogy a munkát és az életet egyszerűsítsék technológiai megoldásaikkal.
„Miközben visszatekintünk a mögöttünk hagyott, szép emlékekkel teli 75 évre a jövőt is szem előtt tartjuk, és folyamatosan azon gondolkozunk, hogy hogyan tehetnénk még könnyebbé a dokumentumkezeléssel járó feladatokat”– hangsúlyozta Ursula Burns, a Xerox vezérigazgatója. Hozzátette a Xerox „The Next 75” elnevezéssel programsorozatot indít 2014-ben, amelynek keretében a vállalat munkatársai az ünneplés mellett a munkavégzést könnyítő fejlesztési lehetőségekről osztják meg elképzeléseiket egymással és az egész világgal.
Kapcsolódó cikkek
- Önmagát beállító Xerox nyomdagép
- Hűtőmágnes a Xerox nyomdagépével
- A siker kulcsa a nyomdaiparban
- Nagysebességű rendszámtábla-felismerő rendszert fejleszt a Xerox
- Xerox kamerák a dokumentum-fejlesztésen túl
- Xerox kézben a CPAS Systems szoftverszolgáltató
- IDC: vezető MPS szolgáltató a Xerox
- Az outsource állítja növekedési pályára a Xerox-ot
- Poliészterre is nyomtat a Xerox Color 570
- Egyedi elektronikai eszközök építése 3D nyomtatással
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.