Hazánkba érkeztek a Samsung LED izzói
A Samsung tegnap bejelentette, hogy belép a magyarországi LED világítástechnika piacra. A dél-koreai gyártó energiatakarékos megoldásai már november második felében elérhetők lesznek a hazai üzletekben.
A Samsung már 2006 óta képviselteti magát termékeivel a világítástechnikában, s most végre hazánkba is megérkeztek alacsony fogyasztású LED izzói.
A „nagy belépő” előtt a vállalat megbízta az Óbudai Egyetemet, hogy vizsgálja meg LED termékeit, illetve járjon utána, a magyar lakosság milyen fényforrásokat részesít előnyben. A kutatás kimutatta, hogy többnyire hagyományos izzókat használunk (48 százalék), de 30 százalékban kompakt fénycsövek, 19 százalékban halogén égők és 3 százalékban LED égők is megtalálhatók háztartásainkban. A gyártó termékeit vizsgálva kiderült, hogy átlagos (napi 2,7 órás) használat mellett évi 365kWh áramot takaríthatunk meg, ha a hagyományos izzók helyett Samsung LED égőkkel világítunk. Ez az összes magyar háztartásra kivetítve évente körülbelül 1 205 millió kWh megspórolását jelenti. Tehát megéri váltani.
Az egyetem azt is megvizsgálta, hogy egy 60W-os hagyományos izzóhoz képest mennyire környezet- és egyben pénztárcabarát egy azonos fényerejű kompakt fénycső, illetve egy LED izzó. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy a fénycsöveknél 31 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó LED a nyerő, amely wattonként akár 90 lumen erősségű fényáramra képes – szemben a fénycső 40-60-as és a hagyományos izzó 10-15 lumenes értékével. Nem elhanyagolható az sem, hogy a LED izzó használata áltagos igénybevétel (napi 2,7 óra) esetén évi 350 forintunkba kerül, míg a fénycső 1950, a hagyományos égő pedig több, mint 30 000 forintnyi áramot fogyaszt. Az pedig csak hab a tortán, hogy kissé magasabb árukért cserébe akár 15-ször tovább bírják a strapát a LED-es megoldások, mint a mezei izzók.
|
Átlagos beszerzési ár |
Éves fogyasztás |
15 évre vetített költség |
Hagyományos izzó |
150 Ft |
2 950 Ft |
46 500 Ft |
Kompakt fénycső |
350 Ft |
1 950 Ft |
30 125 Ft |
LED lámpa |
4500 Ft |
350 Ft |
9 750 Ft |
A fentiek elolvasása után sokak elgondolkodhatnak azon, hogy átállnak a LED izzók használatára. Számukra jó hír, hogy a Samsung energiatakarékos világítástechnikai termékei november végétől elérhetőek lesznek a magyar szórakoztatóelektronikai áruházakban, az online viszonteladóknál és a villamossági szaküzletekben.
A következő Samsung LED izzók lesznek elérhetők Magyarországon (kattintásra nagyobbak lesznek a fotók):
Kapcsolódó cikkek
- Világrekord kísérlet a Déli-sarkon Intel technológiájával
- Bővült az OKI nyomtatópalettája – egy színnel több
- Jövő „zöld” városa kezdeményezés a Panasonic közreműködésével
- Új képalkotó eljárás fedheti fel a szívroham kockázatát
- Nemi élet helyett Facebook?
- A Samsung a legjobb magyar elektronikus ügyfélkiszolgáló
- A Galaxy Gear Oprah Winfrey kedvencei között
- Okos szemüvegen dolgozik a Samsung?
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.