Ötödik elem ihlette közlekedési kártya lesz Londonban
Az Egyesült Királyság kormánya egy innovációs fórumon hagyta jóvá azt az ötletet, hogy egy „all-in-one”, minden az egyben kártyával lehessen utazni Londonban, akár repülőn is. A kártyát a híres „Ötödik elem” film után MultiPass névre keresztelték.
Biztosan sokan emlékeznek a híres Bruce Willis filmre, az Ötödik elemre, ahol Korben és Leeloo „világjeggyel” utaznak a másik bolygóra. Ez angolul úgy hangzik, hogy „MultiPass”, amelyet most egy új fejlesztés kapcsán újra felidéznek.
Az Egyesült Királyság kormánya nemrég döntött arról, hogy Londonban bevezetnek egy minden az egyben kártyát, amellyel minden tömegközlekedési eszközt igénybe lehet venni, még a repülőgépet is. A MultiPass névre keresztelt kártya a tervek szerint e-ink kijelzővel is rendelkezne, és felváltaná a mostani sok utazási kártyát.
2014-ben indul két kísérleti tesztüzem Londonban és Glasgow-ban, a teljes kiépítést pedig a következő évre tervezik.
Forrás: Gizmodo.com
Kapcsolódó cikkek
- Coin – egy kártya mind helyett
- Az európai repülőkön is lesz a 3G, LTE hálózat
- Napelemes vonatok
- Városfejlesztési pályázat egyetemistáknak
- Online repülőgép-aukcióval debütált a kínai Alibaba
- Magyar Termék Nagydíjat kapott a CityPass
- Megújította az utastájékoztatást a Vértes Volán
- Elektromos busz, mely útközben, vezeték nélkül tölti magát
- Bemutatkozott a Lumia család új tagja
- Star Trek logó a londoni éjszakában [Videó]
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.