Wi-fi tölti az elektromos buszt
Elektromos buszról már korábban is lehetett hallani, ám a Wi-Fi segítségével töltődő elektromos busz egészen egyedülálló találmány. Az első ilyen járművet már tesztelték ia az Utah Állami Egyetemen.
Egy új elektromos busz töltéséhez Wi-Fi technológiát használnak, és ez nem megy a töltés rovására, ugyanis a tesztelés során már kiderült, hogy a busz gyorsan feltölt. A járgány az "Aggie Bus" nevet viseli. Egy korábban ismertetett megoldással ellentétben nem az útban elhelyezett kábelekből tölti fel magát az elektromágneses tekercsek segítségével, hanem Wi-Fin keresztül veszi fel a működéséhez szükséges löketet.
Az egyetem kereskedelmi és regionális fejelsztésének alelnöke, Robert T. Behunin is megerősítette, hogy ezzel a megoldással történelmi pillanathoz érkeztek, hiszen a járgány 5 kilowatt esetében 25,4 centiméteres távolságra az úttól, 90%-os energiaátviteli hatékonysággal működik. A buszt két évig folyamaotsan fejlesztették.
A témáról teljes egészében az Ecolounge-on olvashatnak.
Forrás: Ecolounge.hu
Kapcsolódó cikkek
- Ötödik elem ihlette közlekedési kártya lesz Londonban
- Több mint félmillióan használták eddig az ingyenes internetet a moszkvai metróban
- Az ABB telepíti Velence nagyteljesítményű Wi-Fi hálózatát
- A nyilvános Wi-Fi veszélyei
- Európai Wi-Fi túra a Dellel
- Nikon D5300 – Wi-Fi és GPS funkcióval
- Történelemóra – az elektromos autó a kezdetektől
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- Vasútállomásokon is ingyenes Wi-Fi lesz a MÁV-nál
- A vízbázisú akksik az elektromos járművek barátai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.