Új Apple szabadalmak a láthatáron
Az Apple múlt kedden nyújtott be két új szabadalmi kérelmet. Az egyik segítségével a felhasználók úgy nyithatnák meg a jövőben az alkalmazásokat, hogy még a kijelzőt sem kell megérinteniük. A másik a biometrikus azonosítás terén nyithat új perspektívákat.
Az Apple egyik új szabadalma (U.S. Patent No. 8,614,693) a „touch and hover” kijelzők koncepciója, vagyis az érintés és lebegés. Az ötlet nem újkeletű, több Samsung termékben is hasonló technológia dolgozik, mint például a Galaxy Note 2-ben.
A technológiának köszönhetően a felhasználók anélkül irányíthatják Apple eszközeiket, hogy megérintenék. Csak az ujjukat vagy egy stylus tollat kell az adott app fölé tartani, és megnyílik, mintha megérintették volna. Ha minden igaz, a technológia képes lesz majd kiszűrni a véletlen mozgásokat, a felhasználó szándékait a jelerősség alapján (időtartam, hely stb.) tudja majd beazonosítani.
A másik ilyen benyújtott szabadalom (U.S. Patent No. 8,615,290) a készülékbe épített pulzusmérő, amely a szív jeleit méri, és képes olvasni az EKG adatokat. Ez azonosításra is szolgálna, valamint az illető hangulatát is képes megállapítani. Az érzékelők a készülékbe elrejtve találhatók majd (a készülékházban vagy a képernyőkeretben).
Ez a szabadalom – amelyet egyébként már 2010-ben is benyújtottak – is bizonyítja, hogy az Apple aktívan vizsgálja a jövőben használható biometrikus azonosítási megoldásokat, mint amilyen a Touch ID is.
Forrás: Appleinsider.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Felbukkant az Apple iWatch feltételezhető szabadalma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Megérkezett az iOS 7 [Videó]
- A Chrome 29 elérhető iOS-re
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
- Újabb szabadalmi perbe futott bele az Apple Kínában
- iOS 7: a legnagyobb változás az iPhone megjelenése óta
- Az Android kerekedhet felül a 2013-as tabletháborúban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.