Startup Europe Roadshow az infokummunikációs fiatal vállalkozások megsegítésére
Brüsszelben Február 10-én az Európai Bizottság és az Európai Fiatal Fejlesztők Fóruma (European Young Innovators Forum, EYIF) büszkén jelentette be a Startup Europe Roadshow elindulását, ami 10 különböző nagyvárost fog érinteni a következő 8 hónapban. A Roadshow lehetővé teszi, hogy az infokommunikációs területen feltörekvő vállalkozók kapcsolatba kerüljenek, tanuljanak és olyan „példaképek” mentorálják őket, akik maguk is sikeres fiatal IKT vállalkozók. A program azon erőfeszítések közé tartozik, amiknek célja, hogy Európa startup környezetét dinamikusabbá és kevésbé kockázatkerülővé tegye.
A workshopok résztvevői 16 és 30 év közötti diákok és feltörekvő vállalkozók, akiknek van saját üzleti ötletük, vagy tervezik, hogy vállalkozói karriert építenek a jövőben. A résztvevők első kézből kapnak mentorálást a példaképeikkel való eszmecsere során. Mindegyik workshop tartalmaz egy külön szekciót is, ami a fiatal digitális vállalkozók és startup cégek finanszírozási lehetőségeire összpontosít a Horizon 2020 program részeként.
A sorozatot nyitó workshop február 27-én lesz Poznanban, ahol diákok, fiatal és feltörekvő vállalkozók találkoznak, hogy megosszák elképzeléseiket a jövőről. A Roadshow összeurópai kommunikációs kampánya magában foglalja az EYIF fiatal innovátorainak közösségét, az Európai Bizottságot és másokat, hogy felkeltse a figyelmet és támogasson egy IKT által irányított szélesebb körű vállalkozói tevékenységet a workshopokon szerzett tudással. A résztvevők és előadók tapasztalatai folyamatosan frissülnek a program Facebook és Twitter oldalán (#StartUpShow). A teljes eseménynaptár fotókkal, videókkal és sikertörténetekkel online is elérhető lesz (innoyear.eu/StartUpEuropeRoadshow).
Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke és a Digitális Menetrend (Digital Agenda) felelőse szerint: „Nem a politikusok teremtenek munkahelyeket, hanem a vállalkozók. Ezt a gondolkodásmódot kívánjuk terjeszteni Európában a Horizon 2020 támogatásain keresztül. Fontos a feltörekvő vállalkozók számára, hogy lássák: a siker lehetséges! Kockázatot kell vállalniuk és belevetniük magukat a lehetőségekbe, amiket az IKT-alapú vállalkozások teremtenek. Úgy hiszem, Európa innovációs virágzás szemtanúja lesz. Ha meg akarsz változtatni valamit, élvezd, vágj bele, újíts és indítsd el a jövőd, majd tanulj a saját vállalkozói példaképeidtől és kezdj neki!”
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- 400 millióért vesz startupot a Google
- Benevezték Magyarországot a Tech Match 2014 start-up versenyre
- Élőben közvetítik a Lean Startup Conference-t
- Prototípus 8 hét alatt - A tökéletes megoldás startupoknak
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Többet költene startupokra az SAP
- A magyar startup első külföldi lépése
- Magyar startup az Indiegogon
- Nem veszíthetjük el a jó ötleteket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.