Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?

Czipperer Dia, 2014. február 24. 14:41

A Distimo új tanulmánya szerint jelenleg Ázsiában van a legnagyobb piactere az alkalmazásoknak. Egy év alatt 162%-kal nőttek a Google Playből származó bevételek. 

A Google Play bevételei 2013-ben jelentősen nőttek, melynek meghatározó részét Ázsia produkálta. A Distimo kutatása alapján a világ alkalmazás-bevételeinek 41%-a innen származik, Észak-Amerika 31%-ot, Európa pedig 23%-ot tesz ki a befolyt összegek tekintetében.

 

Az ázsiai országokat tekintve a Google Playből és az App Store-ból származó bevételek egyenletesebben oszlanak meg, mint más régiókban. Észak-Amerikában az Apple vezet ezen a téren 75%-kal. Az ázsiai országokat jobban szemügyre véve pedig kétségtelenül Japán a legjövedelmezőbb ország.

 

Ebben a régióban az ingyenes üzleti modell vezet  A legnagyobb bevétel-növekedést Dél-Korea érte el 271%-kal, melynek jó részét a Google Play letöltések adták.

 

 

Decemberben a legnépszerűbb, ezáltal a legtöbbet letöltött játék az Angry Birds Go! volt, melyet a CarrotFantasy 2: Polar Adventure (japán verzió) és a The Hardest Game is History (japán) követett.

 

Egy másik jelentés szerint (Portio Research) szintén az ázsiai régióban várható a legnagyobb növekedés, ám külön-külön mindegyik piacon pozitív irányba mozdult el az alkalmazáspiac.

 

Az előzetes becslések szerint az ázsiai térségben az alkalmazás-felhasználók száma 2017-ig 39,8%-kal nő majd, és számuk átlépi a 2 milliárdot (nagyjából 2 milliárd 39 millióra nő).

 

Világszinten is főként az ingyenes alkalmazásokat keresik az emberek. A becslések szerint az elkövetkező években továbbra is ez a tendencia folytatódik majd: míg tavaly a letöltött applikációk 89,6%-a volt ingyenes, addig 2017-re ezek aránya a 94,5%-ot is elérheti.

 

Kínában a Baidu tette közzé legfrissebb eredményeit az Android felhasználókat vizsgálva az aktuális mobiltrendeket illetően. Ebből kiderül, hogy az emberek nagy része (59%) alkalmazásboltokból szerzi be az egyes appokat, csupán 13%-uk használ online alkalmazáskeresőket, és 21% telepíti PC-n keresztül eszközére az adott programot.

 

A letöltések száma is növekedett az előző évhez képest: még 2012-ben az egy főre jutó letöltött appok száma 8,2 volt, addig 2013-ban már 10,5 alkalmazás jutott egy-egy userre. Rendszeresség tekintetében is növekedés tapasztalható: míg egy évvel korábban az androidosok 11%-a töltött le napi szinten valamilyen appot telefonjára, addig2013. harmadik negyedévében ez a szám már 15%-ra rúgott.

 

Forrás: Techspot.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01