35 millió képet tesz nyilvánossá a Getty Images
A vállalat bejelentette, hogy 35 millió képet nyilvánossá tesz gyűjteményéből. Az új beágyazási eszköz segítségével ezek megoszthatók Twitteren és Tumblrön is.
A felhasználók nem csak rengeteg Getty Images fotóhoz férnek hozzá, hanem sokféle témakör közül is választhatnak, többek között sportesemények, divatbemutatók, és különféle rendezvények, mint például az Oscar-gála képeiből.
Ehhez nem kell mást tenni, mint az oldalon a "Search images available to embed" feliratra kell kattintani és megkeresni az adott képet, majd alul (jobb szélen) az "Embed this image" ikonra kattintani, és megjelenik a kép HTML kódja, amelyet csak be kell illeszteni forráskódba.
Természetesen kivételek is akadnak. Talán senkinek nem kell megmagyarázni az okot, hogy például a 2001. szeptember 11-ei képek és hasonló borzalmas eseményekről készült fotók miért nem nyilvánosak.
A képeket nem lehet átméretezni, nem használhatók kereskedelmi célra, és mindegyiken található egy Getty Images logó, valamint a képet készítő fotós neve is szerepel rajta.
Több fényképész is felháborodott ezen a lépésen, mondván az ő képüket nem tegyék közzé ingyen. Sokak számára ez azt jelentheti, hogy képeiket sosem használhatják kereskedelmi céllal, vagyis egy fillért sem kereshetnek saját alkotásukkal.
Ráadásul konkurens szolgáltatások számára szintén nem egy üdvözölendő lépésről van szó, hiszen azzal, hogy a Getty ingyen ad 35 millió képet, hiába kínálja a másik olcsón, akkor is az ingyenest választják majd, hiszen hirdetések kivételével bármilyen cikkben, blogbejegyzésben ezentúl bárki felhasználhatja ezeket.
Mindebbe azért egy kis üzleti szándék is vegyült. A vállalat a jövőt illetően hasonló üzletpolitikát tervez, mint a YouTube, vagyis a képek mellé szeretnének majd hirdetéseket társítani, mint ahogy azt már a videóknál megszokhattuk.
Forrás: BBC.co.uk
Kép: m.animalnewyork.com
Kapcsolódó cikkek
- Megszűnik a Facebook és Google-belépés a Yahoo szolgáltatásainál
- Ajándék szoftverek minden Galaxy S5-höz
- Felhőbe vonul a WinZip
- Nikon D4S – a továbbfejlesztett utód
- A Facebook megvette a WhatsAppot
- A nemzetközi űrállomás Salgótarjánból
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- iOS 8 és iWatch – fókuszban a mozgás és az egészség
- A Samsung és Getty Images egyesíti szakértelmét
- Magyar oldallal készül a világ egyik legnagyobb fotóügynöksége
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.