Pénzküldés telefonról telefonra
Az Erste Bank mobilfizetési megoldása egyedülálló hazánkban
A Cellum fejlesztette az Erste Bank új mobilfizetési szolgáltatását, mellyel hazánkban elsőként telefonról telefonra tudunk pénzt utalni, méghozzá biztonságosan. Az Erste MobilePay névre hallgató megoldáshoz az sem szükséges, hogy a címzett rendelkezzen ehhez szükséges alkalmazással.
Már elérhető Magyarországon az Erste Bank új szolgáltatása az ügyfelek számára, a MobilePay megoldás. Később több olyan ország is csatlakozik a sorba, ahol az Erste jelen van a piacon. A tendert még tavaly írták ki, és indiai és amerikai fejlesztőcsapatokkal versenyezve végül a magyar Cellum Csoport kapta a megbízást.
A szolgáltatás immáron használatra kész, segítségével pedig egyik mobiltelefonról a másikra küldhetnek az ügyfelek biztonságos úton pénzt. A megoldás egyelőre Android és iOS rendszerű készülékekre érhető el, még nem tudni, tervezik-e további operációs rendszerek bevonását.
Mire jó?
Az alkalmazás segítségével telefonról intézhetik az ügyfelek fontos pénzügyeiket, mint például az egyenleg feltöltése, illetve a számlák befizetése, autópálya-matrica vásárlása. Az új MobilePay szolgáltatás pedig mindemellett a telefonról telefonra való pénzküldést is lehetővé teszi, és ehhez csak a küldőnek kell az applikációval rendelkeznie a telefonján.
A biztonság is kulcsfontosságú. Sokan az e-bankos illetve netes fizetésekben sem bíznak meg eléggé, egy ilyen megoldás pedig pláne kételyeket ébreszthet. Erről a kérdésről is a Cellum rendszere gondoskodik: a szolgáltatásnál az évek óta hibamentesen működő „eltört titok” technológiát alkalmazzák.
Hogyan működik pontosan?
A számlabefizetés sokkal egyszerűbb és időtakarékosabb lehet, ha ezt az opciót válasszuk. Elég kiválasztani, milyen típusú csekkünk van, majd a fényképezőgép ikon segítségével be lehet szkennelni az adott csekket. Előfordulhat, hogy a rendszer ez alapján nem ismer fel bizonyos adatokat (ez fényképezőtől is függ), ilyenkor be lehet írni ezeket az adott mezőbe.
A pénzküldéshez pedig nem kell megadni mást, mint a címzett telefonszámát. Ha az illetőnek is van MobilePay alkalmazás telefonját, kiválaszthatja, hova szeretné az utalt összeget kapni, amiről a rendszer automatikusan értesíti, ha pedig nem rendelkezik ilyennel, SMS értesítés érkezik a készülékére.
Egyebek mellett GPS segítségével is parkolhatunk is autónkkal, ugyanis miután engedélyeztük a helymeghatározást, a rendszer automatikusan felismeri, a telefonkészülék melyik parkolási zónában tartózkodik. Ha esetleg nincs GPS-jel, a zónakódot manuálisan is meg lehet adni.
A szolgáltatásokról bővebben az Erste MobilePay oldalán lehet tájékozódni, az appok pedig letölthetők az AppStore-ból és a Google Play áruházból.
Kapcsolódó cikkek
- Megújult az Instagram Android appja
- Az SAP megoldása blokkolja a gyanús SMS-eket
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- Itt az adat, hol az adat?
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- A jövőben mobilszámra is utalhatunk pénzt
- A Rex Kutyaotthon Alapítvány a Microsoft megoldását használja
- Az Intel emberi érzékeléshez hasonló képességekkel ruházza fel készülékeit
- Új szoftver a gerincbetegek diagnosztizálásához
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.