Internetes zaklatás: minden harmadik tizenéves érintett
Nőtt az internetes zaklatás miatti segélyhívások száma. A kékvonalat működtető alapítvány pszichológusa a Kossuth Rádiónak arról beszélt, hogy szinte minden napra jut olyan telefonhívás, ami az internettel hozható összefüggésbe.
A probléma ugyanakkor komoly fenyegetést jelent a fiatalabb korosztályra nézve, a tengerentúlon az utóbbi időben számos olyan esetről számoltak be, amelyek öngyilkossággal végződtek.
A médiában bemutatott tragédiáknál is sokkal ijesztőbb azonban, hogy a megfélemlítések hatására hányan vannak azok, akiknek egyáltalán csak megfordul a fejében, hogy az öngyilkosság potenciális is kiutat jelenthet - hangsúlyozta a Kossuth Rádióban a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja.
Huber Károly arra hívta fel a figyelmet, hogy az online zaklatások és megfélemlítések esetében olyan intézményesített megoldásra van szükség, amely a megelőzésre koncentrál. Véleménye szerint ezért már általános iskolában meg kellene tanítani a gyerekeket a "felelős digitális állampolgárságra".
A műsorban Mayer Erika internetjogász beszélt arról, hogy mi a teendő, ha számunkra nem kívánatos tartalommal találkozunk a világhálón. A szakember elmondta: ha az adott weboldalon szereplő tartalom jogellenes, akkor azért minden esetben az oldal fenntartója felel, amennyiben nem távolítja el.
"Jóval szűkebb a mozgástér akkor, ha én ugyan károsnak ítélem meg az oldalon közzétett információt, ám az nem jogellenes. Különösen nehéz bármit is tenni az ügyben, ha a tartalom külföldi szervereken van" - mutatott rá. Hozzátette: működnek ugyanakkor olyan bejelentővonalak, amelyek ilyen esetekben is segítséget nyújthatnak.
A témáról részletesen a www.megfelemlites.hu oldalon olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- Uniós bírálatok özöne zúdul Ankarára a Twitter betiltása miatt
- Konzervdoboz segítségével lopta az internetet egy kazincbarcikai férfi
- Gyermekbarát YouTube fejlesztésén dolgozik a Google
- Az internet-előfizetések száma nőtt, a szolgáltatók száma csökkent tavaly
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
- Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.