IDC: az új technológiák teljesen átalakítják a vállalati informatikát
A mobil és a felhő technológia, az adatok ugrásszerű növekedése, a big data, valamint a közösségi média, vagyis együttesen a harmadik platform az elkövetkező néhány év alatt gyökeresen átalakítja a vállalati informatikát - állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és számítástechnikai vállalat tanulmánya.
Az egyre mobilabb ügyfélkörre való tekintettel a vállalatok a közösségi médiát is igyekeznek majd meglévő rendszereikbe integrálni.
Az elemzés ugyanakkor kiemeli, hogy a praktikus használati és költségcsökkentési okokból elengedhetetlenné váló felhő technológia alkalmazása egyúttal reális biztonsági kockázatot is jelent majd a vállalatok számára. Az IDC úgy látja, hogy az informatikai támadások kivédésére szánt csökkenő vállalati költségkeret nem feltétlenül lesz majd elegendő a hatékony védelemre.
A harmadik platform alkalmazása növelni fogja az informatikai vezetők szerepét is a vállalati döntéshozatalban és stratégiai tervezésben, mivel a big data elemzések nélkül már elképzelhetetlen lesz megfelelő üzleti döntéseket hozni - állapítja meg a tanulmány.
Kapcsolódó cikkek
- IDC: növekedésnek indultak az informatikai beruházások Kelet-Közép-Európában
- Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
- Növekszik a félvezető áramkörök világpiaci forgalma
- Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
- Megelőzték az okostelefonok a hagyományos mobiltelefonokat
- Fordított áfát javasol az IT-szektorban a Microsoft Magyarország ügyvezetője
- Gartner: az idén tovább nő az informatikai világpiaci forgalom
- IDC: emelkednek az idén az informatikai beruházások az Egyesült Államokban
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- IDC: a mobil- és a felhő-technológia előretörésének éve lesz 2013
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.