A Műegyetem végzettjei továbbra is kedvező helyzetben vannak
A Műegyetemen 2012-ben végzettek körében fél-egy évvel a diplomaszerzést követően a foglalkoztatottak aránya 69,4%, a munkanélküliek aránya 3,6%. A 2010-ben végzettek foglalkoztatottsági aránya nőtt. A munkanélküli státuszban lévők aránya jelentősen csökkent, 5,8%-ról 1,8%-ra, és ez jelentősen kisebb mint az egyetemi végzettségűek országos munkanélküliségi rátája.
A felmérés a TÁMOP 4.1.1-08/2/KMR-2009-0015 azonosítószámú pályázat keretében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Diákközpont gondozásában az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (Educatio) által készített módszertan betartása mellett az általuk megadott központi kérdőívre támaszkodva valósult meg 2013 tavaszán-nyarán.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
- Szakmai kihívásokkal és képzéssel tarthatók itthon az informatikusok
- Elektronikus képzési portál segíti a fiatal munkakeresőket
- Pályázatot hirdet a Műszaki Egyetem űrtechnológiai fejlesztési ötletekre
- Innovatív és kreatív hallgatókat díjaznak a Műegyetemen
- Tudományos konferencia fúziós erőművekről, a botnetről, járműipari fejlesztésekről a BME-n
- Stratégiai megállapodás a Siemens és a BME között
- Országos Ethical Hacking képzés diákoknak
- BME - NISZ együttműködési megállapodás
- Harminc magyar egyetemista kapott Huawei-ösztöndíjat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.