Mobilböngészés – Android vs. iOS
Világszinten az Android vezet, de a nyugati országokban az iOS dominál
A dotMobi adatai szerint az Android vezeti a mobil böngészési statisztikákat világviszonylatban, a nyugati országokban viszont az Apple operációs rendszere áll az élen.
Nehéz kérdés eldönteni, hogy az iOS vagy AZ Android áll az élen világszinten, hiszen az egyes piacokat tekintve is eltérő a kép. Ráadásul míg a Google Android rendszere számos eszközön jelen van, addig az iOS csak az Apple termékek kiváltsága.
A mobilspecifikus szolgáltatásokszéles választékát kínáló dotMobi vállalat kutatása során egymilliárd weboldal mobilváltozatát vette górcső alá 101 országban a két legnépszerűbb mobil operációs rendszert vizsgálva.
Az adatok az oldallátogatások számán alapulnak. Az alábbi térképen látható, mely országokban domináns az iOS (szürke) és mely országokban az Android (zöld) operációs rendszer. Ezek a számok csupán egy tendenciát mutatnak számunkra, de összességében a vizsgált 101 országból 34-ban az Apple, míg 67 országban a Google operációs rendszere a meghatározó mobilfronton.
A kisebb platformokat nézve kevés olyan ország akad, ahol bármely másik domináns lenne. Mindössze két olyan ország van a vizsgáltak közül, ahol nem a két meghatározó rendszer a domináns. Dél-Afrikában a BlackBerry uralkodik 39%-kal, Bangladesben pedig a Nokia készülékei iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet (26%).
Az Egyesült Államokban viszonylag kevés teret enged a két domináns platform a többi versenyzőnek. Az adatok szerint az iOS és az Android elterjedtsége együttvéve 97%-os a mobilwebböngészés terén.
Megoszlás országok szerint:
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- LG okos izzók Android és iOS felhasználóknak
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
- A Mercedes C osztályban debütál az Apple új autós multimédiás rendszere
- A táblagéppiac számokban
- Megérkezett a OneDrive
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Viszlát, Flappy Bird! – besokallt az idegölő játék fejlesztője
- Steve Wozniak szerint az Apple androidos mobilt is gyárthatna
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.