A jövő okos otthona a Samsungtól
A Samsung az olaszországi Fuorisalone 2014 szakkiállításon mutatja be dizájn-filozófiáját és jövőképét az elkövetkező évek okos otthonairól. Az eseményen a Prémium Ház is megtalálható, amely a jövő okos otthonát testesíti meg.
A Samsung tevékenységének fókuszában évek óta a technológia és a dizájn kapcsolata áll. A vállalat célja, hogy termékeivel segítse vásárlói mindennapjait. Az idei év témája a művészi aprólékossággal kivitelezett „Flow: utazás a jövőbe” program, amely a látogatókat a jelenből a jövő világába kalauzolja. Bemutatkozik a jövő otthona, ahol minden termék összekapcsolódik egymással és egy egységes platformot alkot, amely lehetővé teszi a lakóknak, hogy tartalmak és élmények széles választékát hozhassák létre és irányíthassák.
A Samsung „Tedd Tartalmassá” dizájnszemlélete magát az embert helyezi minden dizájn középpontjába, s biztosítja, hogy a piackutatásokból származó eredmények olyan funkciókká alakuljanak át, amelyek választ adnak a felhasználók életének főbb kihívásaira, s jobbá teszik mindennapjaikat. Idén a WW9000-es mosógép és a Food Showcase hűtőszekrény testesíti meg a legjobban a vállalat dizájnfilozófiáját. Mindkét termék a szép külső és a kiemelkedő funkcionalitás teljesen új dimenzióját nyújtja, alkalmazkodva a fogyasztók mindennapi szükségleteihez.
Kiállítják a „Prémium Házat” is, amely a jövő okos otthonát testesíti meg a benne megtalálható új generációs háztartási eszközökkel. Minden termék vezeték nélkül kapcsolódik az internethez, így megmutatva a felhasználóknak, hogy hogyan irányíthatják saját otthonaikat.
Samsung Prémium Ház
A ház egy olyan okos otthont mutat be, amely hamarosan mindenki számára elérhetővé válhat: videó falak, ívelt Ultra HD felbontású TV-k és távvezérelt digitális háztartási gépek jelennek meg benne. Mindezek kommunikálnak egymással, így okostelefonról, táblagépről és televízióról is lehet őket irányítani.
Az elegáns Arclinea, Artemide és B&B Italia bútorokkal berendezett házban a látogatók megtapasztalhatják az okos otthon élményét. Egy virtuális utaskísérő és egy 55 hüvelykes TV várja a bejáratnál a látogatókat, amely bemutatja a legismertebb Samsung termékek dizájntörténetét.
Bent kipróbálhatják és irányíthatják a berendezéseket Samsung Galaxy Note PRO 12.2 táblagépek segítségével. Ezen készülékek irányítanak mindent a háztartásban a világítástól kezdve a kamerákon át az összes egyéb összekapcsolt készülékig. A táblagépeken keresztül lehetőség van a különböző gépek energiafelhasználásának megfigyelésére is, így azonnal látható a Samsung Smart LED lámpáknak és egyéb készülékeknek köszönhető energia-megtakarítás is.
A Nappaliban megpihenhetnek, és élvezhetik a 105 hüvelykes Ívelt UHD TV-n bemutatott műsorokat. Az Étkezőben ki lehet próbálni a Samsung Gamepad játékkonzolt, mely a Ívelt UHD TV-hez és a Galaxy Note Pro táblagéphez van csatlakoztatva. A Konyha közepén lévő valóban interaktív asztalt úgy tervezték, hogy a digitális tartalmakhoz hozzáférhessen az egész család, beleértve a legfrissebb újságokat, és a híres olasz séf, Davide Oldani receptjeit is. Ugyanitt van a Food Showcase hűtőszekrény is. A Mosókonyhában a Samsung Navibot tisztítja a padlót, a legújabb WW9000 mosógép pedig Wi-Fi-n keresztül egy táblagéppel vagy okostelefonnal vezérelhető, mivel a Smart Washer alkalmazás valós idejű állapotfrissítést küld a mosógépről. Az Irodában az NFC technológiának köszönhetően mobil készülékekről egy érintéssel nyomtathatók dokumentumok és fényképek.
Ugyancsak emiatt, ha valaki okostelefonon beszél, egy érintéssel átirányíthatja a hívást a szobában található NFC vezetékes telefonra. Végezetül pedig a Hálószobában lévő mérleg a mért testtömeget automatikusan elküldi az S-Health alkalmazásnak Bluetooth-on keresztül, így az folyamatosan frissíti az edzéstervet.
A dizájn
A Samsung valóban díjnyertes dizájnnal büszkélkedhet, több elismerést is besöpörtek már a termékek. 2013-ban 825 dizájn díjat nyert, például az iF-től és az IDEA-tól. 38 Samsung terméket ismertek el kiváló tervezésért az iF Nemzetközi Dizájn Fórumon 2014-ben, s így az elmúlt három évben a Samsung mindig az iF besorolások első helyén végzett.
Kapcsolódó cikkek
- A nyomtatás evolúciója – múlt és jelen
- Hvg.hu - Bezár a Samsung SDI Magyarország
- A Samsung megkerülhetetlen a fejlett technológia területén
- A Fehér Ház lecserélné a BlackBerryket? [Frissítve]
- Felhőalapú nyomtatási megoldások KKV-nak
- Új NFC-képes Samsung nyomtatók KKV-knak
- A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését
- Már lehet regisztrálni a Samsung Galaxy S5-re a Vodafone-nál
- CeBIT: Robotkézfogástól az adatbiztonságig
- Tizennégy magyar cég a hannoveri CeBIT-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.