Az Intel veszteséges az okostelefon- és tabletpiacon

Dollármilliárdokat bukik a vállalat

Farkas Norman, 2014. április 20. 09:10

Az Intelnek egyre nagyobb veszteségekkel kell szembenéznie a mobil eszközökbe szánt chipek piacán. Ennek oka, hogy a szektorban lévő konkurens cégek folyamatosan erősödnek, miközben a mobilgyártók is sorra rukkolnak elő saját fejlesztésű megoldásaikkal.

Az Intelnek még mindig nincs könnyű dolga a mobil eszközök piacán, pontosabban az okostelefonokba és táblagépekbe szánt chipek szegmensében, ahol jelenleg is a Qualcomm megoldásai dominálnak, s számos kisebb cég – például a MediaTek, az NVidia, az AllRunner és a RockChip – is jelen van.

 

A vállalatot nemcsak a konkurensek akadályozzák a hódításban, hanem azok a mobilgyártók is, akik saját chipset kifejlesztése és használata mellett döntöttek. Az Apple és a Samsung mellett már a ZTE, a Huawei és az LG is ide tartozik, s a jövőben akár tovább is nőhet a „csapat” létszáma.

 

Az Intel mobil chip divíziója rengeteg pénzt bukott az elmúlt években: 2012-ben 1,78 milliárd dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, egy évvel később pedig 3,16 milliárd dolláros kiesés következett. Az idei első negyedév végén kimutatott pénzügyi eredmények sem bíztatóak, ugyanis a részleg 929 millió dolláros üzemi veszteség mellett csupán 156 millió dolláros bevételt hozott.

 

 

A számokat elnézve azt gondolhatjuk, kész csoda, hogy az Intel még mindig próbálkozik, s nem hagyja a csudába a mobil chip piacot. A cég azonban kitartóan dolgozik, s azt állítja, halad a sikerek felé vezető úton.

 

A tervek szerint 2015 végén vagy 2016 elején megjelennek az integrált 4G LTE modemmel szerelt, mobil Intel chipsetek, amiket több készülékgyártó is előszeretettel alkalmazhat majd okostlefonjaiban, táblagépeiben. Kíváncsian várjuk, hogy a jövő Intel chipsetjei beválták-e a cég hozzájuk fűzött reményiet.

 

Az Intelt egyébként a mobil chip részleg lehangoló eredményei dacára nem kell annyira félteni, hiszen a vállalat összességében 1,9 milliárd dolláros nyereséget és 12,8 milliárdos bevételt termelt az év első negyedévében.


 

[Forrás: IntoMobile]

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01