Európa legnépszerűbb befektetési célpontja az Egyesült Királyság
22%-al nőtt a külföldi befektetések száma tavaly az Egyesült Királyságban, miközben világviszonylatban 18%-os csökkenés volt jellemző. A szigetországban úgy tűnik minden adott, ami egy sikeres vállalkozás elindításához szükséges.
Az üzletbarát környezethez hozzájárul a nagy és rugalmas munkaerőpiac. Az innováció hajtóerejét a világ élvonalába tartozó brit egyetemekről kikerülő kreatív, találékony és kritikus gondolkodású emberek adják, akik bármilyen vállalkozást képesek fellendíteni. Ráadásul az ország hivatalos nyelve egyben a globálisan használt üzleti nyelv is.
De nem csak a kiváló és szakképzett munkaerő miatt került a világ figyelmének középpontjába az Egyesült Királyság. Az ország globális viszonylatban az egyik legfejlettebb infrastruktúrával rendelkezik, különösen az infokommunikációs technológiák területén - ez a gyors, szélessávú internet elterjedtségének és a biztonságos szerverek kiemelkedően nagy számának is köszönhető. Annak ellenére, hogy egy szigetről beszélünk, a termékek importja és exportja egyszerű, hiszen az összekapcsolt közlekedési hálózattal, a kontinens legnagyobb légiközlekedés-rendszerével és 394 000 km úthálózattal rendelkező ország kapuként funkcionál, melyen keresztül nem csak Európa, de az egész világ elérhetővé válik.
Nagy számban érkeznek az országba a világ legjobb pénzügyi, kreatív és professzionális szolgáltatásait, a globális médiát és a nemzetközi tehetséget kereső külföldi vállalatok. Többek között olyan nemzetközi márkák sora helyezte központját az Egyesült Királyságba, mint a BAE Systems, Rolls-Royce, Airbus, JCB, Caterpillar, Ford, BMW, Toyota, Nissan, vagy a Honda.
Nehéz lenne megmondani, hogy mindezek mellett a nagyvilági életvitel, a sport és kulturális örökség találkozása, a politikai és társadalmi stabilitás, vagy a magas színvonalú egészségügyi rendszer az, ami igazán vonzóvá teszi az Egyesült Királyságot. Az mindenesetre előre látható, hogy a kormány támogató politikájának és a külföldi tőke bevonzására indított programjának köszönhetően a külföldi befektetések száma továbbra is emelkedni fog.
További információ: www.ukti.gov.uk
Kapcsolódó cikkek
- Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások első negyedévi csökkenését
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- A big data valamint a technológia hatása az üzletfejlesztésre és a fogyasztói marketingre
- IAITAM ACE konferencia Budapesten
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
- BlackBerry: a profit érdekében a készülékeket is beáldoznák
- A globális agy lesz a fő mozgatórugója az ipari paradigmaváltásnak
- Élénkülő gazdaságra, a különadók csökkenésre számít a Magyar Telekom
- A Facebook kibabrált a nagy technológiai cégekkel
- A webáruház új trendjei
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.