A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN
A Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén a közösségi oldalak kerültek fókuszba a trendektől a technológiától át egészen a legjobb praktikákig.
Számos hasznos tanács és új trend került terítékre a Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén. A közösségi oldalak köré szerveződött témák révén a résztvevők megismerkedhettek a legújabb trendekkel, a hasznos módszerekkel és a technológiai oldalba is betekintést kaphattak.
Előtérbe került a Facebook, hiszen a legtöbb cég itt van jelen, ez a legnépszerűbb közösségi média csatorna. Ám nem olyan régen a Facebook jelentősen megváltoztatta algoritmusát, amely megnehezíti az oldalaknak a rajongók elérését.
Klausz Melinda, közösségi média specialista előadásában megdöbbentő adattal szolgált. Az új Facebook motorral már az is kiemelkedőnek számít, ha egy oldal a rajongóinak 6%-át képes elérni a posztjaival. Ezzel az oldalakat abba az irányba tereli a szolgáltatás, hogy minél többet hirdessenek. Ám ez sem mindegy, hogyan teszik. Fontos előtte feltérképezni a rajongók összetételét, csoportosítani őket, és csak ezután érdemes a hirdetések felé kacsingatni, és kiválasztani a számunkra leghatékonyabb megoldást.
A nyereményjátékok is sokat segíthetnek, ám ezzel nem árt vigyázni, ugyanis a Facebook nem enged mindenféle nyereményjátékot. Lehet, hogy sokan nem tudják, de kifejezetten tiltja az oldal a megosztásokon alapuló nyereményjátékokat. Csak a like-okra épülő megoldást fogadják el, bár sokáig ez is tiltott volt.
Ormos Zoltán, jogi szakértő felhívta a figyelmet arra, fontos, hogyaz oldalak tájékozódjanak alaposan, mielőtt bármi hasonlóba belefognának, ugyanis a Facebook bárkit és bármikor törölhet az oldalról. Számos olyan példát felhozott azzal kapcsolatban, hogyan tűnt el egy több tízezres rajongótáborral rendelkező cég egyik napról a másikra a Facebookról.
Egy oldalt is ajánlott, ahol magyarul, közérthetően és legfőképpen röviden tájékozódhatnak az egyes oldalak a Facebook felhasználási szabályzatáról. Érdemes a usersdigest.net oldalán bővebben is körülnézni, hiszen számos más népszerű szolgáltatás ÁSZF-je (általános szerződési feltételek) megtalálható itt.
Azonban hiába vagyunk mindezzel tisztában, és költünk hirdetésekre, szervezünk nyereményjátékokat, mindennek az alapja a megfelelő kommunikáció. Bedy Krisztina, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója hozott fel számos példát arra vonatkozóan, hogyan lehet az egyes helyzeteket megfelelően vagy éppen rosszul kezelni. Minden eshetőségre fel kell készülnie annak, aki az adott oldalt kezeli. Jöhetnek negatív visszajelzések, melyekre reagálni kell, és nem száműzni őket az éterbe, hiszen azzal pont fordított hatást érünk el. Többen éltek ezzel a lehetőséggel, és mind belebuktak. Akik azonban a helyén kezelték a negatív kritikákat vagy éppen vicces szituációkat, még inkább növelték népszerűségüket. A Samsung és a Cserpes pozitív példái mellett (lásd a lenti képeken) Schobert Norbi nem követendő gyakorlatát is megismerhették a résztvevők.
Más közösségi site-ok is előkerültek az előadások során, de tény, hogy legtöbben mégis a Facebookot használják, illetve, ha használnak is más oldalakat, kevésbé aktívak rajta. Fontos azonban mérlegelni, hol a határ a rajongótábor szerzésében. A Facebookot azért választják sokan, mert egy interaktív honlapként is tudják üzemeltetni, és könnyen nyomonkövethetők a statisztikák, elköteleződések. Azonban fontos – ahogy erre több előadó is felhívta figyelmet –, hogy tisztességes módszerekkel építsük a közösséget: a megfelelő tartalom és kommunikáció együtt végül meghozza a gyümölcsét.
Kapcsolódó cikkek
- A KIM feljelenti az Ask.fm közösségi portált személyes adatokkal való visszaélés miatt
- Telenor: gyors ügyintézés a Facebookon
- Vége az iWiW 12 éves pályafutásának
- Conchita Wurst a közösségi médiát is megnyerte magának
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- KKV Akadémia – a közösségi oldalak használatának fortélyai
- Magyarországon alacsony szintet ér el a mobilinternet-használat
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Nincs versenyképesség szuper-számítástechnika nélkül
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.