Több százmillió internet-fogyasztót műholdakról akar elérni a Google
Több mint egymilliárd dollárt tervez költeni arra a Google, hogy az internet-hozzáférést műholdak segítségével a Föld olyan vidékeire is kiterjessze, ahová eddig még nem ért el a világháló - közölte a The Wall Street Journal.
A Google a műholdakon kívül azzal is kísérletezik, hogy léggömbökről (Project Loon) és napenergiával hajtott, pilóta nélküli repülőgépekről biztosítsa a szélessávú összeköttetést az eddig még senki által meg nem hódított piacokon, amelyek több százmillió potenciális fogyasztót jelentenek. A cég a drónos internetszolgáltatás fejlesztése érdekében vásárolta fel a Titan Aerospace nevű vállalatot.
Szakértők szerint a ballonok és a pilóta nélküli gépek, valamint a műholdak kiegészítik majd egymást. A Google műholdas projektjének költségei első lépcsőben 1-3 milliárd dollár között lehetnek, de egyes szakértők azt sem tartják kizártnak, hogy a teljesen kifejlesztett vállalkozás költségei 20 milliárd dollárra rúghatnak majd.
A lap szerint több Szilícium-völgyi cég, így a Facebook is azzal kísérletezik, hogy a felhasználóit a levegőből érje el. A próbálkozások azonban néha látványos bukáshoz vezettek. A 90-es években a Microsoft és Craig McCaw telekommunikációs vállalkozó próbálkozott meg a drónos-műholdas internetszolgáltatással. A Teledisc néven ismertté vált vállalkozásuk azonban 2002-ben műszaki nehézségek és anyagi gondok miatt elbukott - miután 9 milliárd dollárt költöttek rá. Korábban, 1998-ban az Iridium Satellite kért csődvédelmet kevesebb mint egy évvel azután, hogy megkezdte műholdas telefonos és adatközlő szolgáltatását.
Kapcsolódó cikkek
- Bárki törölheti magát a Google-ből
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- A Google autója önmagát vezérli
- Megújult a Google logó, csak nem látszik
- A régióban a magyarok használják a legnagyobb arányban a Google egyes szolgáltatásait
- A Google beelőzte az Apple-t: a világ legértékesebb márkája lett
- Frissítette algoritmusát a Google
- Új vezető a Google Glass csapatának élén
- Már PayPallal is lehet fizetni a Google Play Áruházban
- A Google a Rubik-kocka előtt tiszteleg
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.