Digitális tananyagot fejlesztett a BGF
Zöld projektbe fogott a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF). A „Green IT” projekt keretében olyan platformfüggetlen digitális tananyagokat hoztak létre, melyekkel nemcsak a tankönyvcipelés, hanem a papírhasználat is csökkenhet.
Összesen 15, elsősorban gazdaságinformatikus alap- és felsőoktatási szakképzéshez fejlesztett digitális tananyagot a BGF. Ezáltal a diákok okostelefonjukon és táblagépükön is magukkal vihetik bárhová a tananyagot. Persze, ki is lehet nyomtatni, de aki nem szeretne papírrengeteggel mászkálni órákra, illetve tanulni, az megspórolhat néhány plusz kilót és forintot. A projekt mintegy 84 millió forintos TÁMOP támogatásból valósult meg.
Előnye még továbbá, hogy egy komplett anyagot kap a hallgató ábrákkal, képekkel tarkítva. Az óra után is meg tudja nézni az anyaghoz tartozó videófájlokat, grafikonokat stb., amelyek még inkább színesítik az előadást, ezáltal pedig az otthoni tanulást is nagyban segítik.
Az intézmény papírfogyasztása jelentős mértékben csökkent a projekt révén. Ha A/4-es lapokban gondolkodunk, akkor akár 3-4000 darabot is megspórol a főiskola. Ráadásul így nyomtatott könyvekre sincs szükség, így az ökológiai lábnyom is jelentősen csökken.
Dr. Gubán Ákos, a BGF Gazdaságinformatika Intézeti Tanszékének, valamint a Zöld Informatika projektnek a vezetője azt is elmondta ennek kapcsán, hogy ezzel a módszerrel akár névvel ellátott zárthelyi dolgozatokat is lehet íratni.
Kép: itbusinessonline.org
Kapcsolódó cikkek
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- Zuhanó repülőnek nézték a Google hőlégballonját
- Tíz év a szuperszámítástechnika mércéjével
- Sikeres online hirdetés-hatékonysági projektet zárt az Adverticum
- Napelemes kiserőművet építettek ki a BGF gazdálkodási karán
- „Jó fej” a Föld napján az Apple
- Intelligens víziközmű-vezérlő rendszert fejleszt az ÉDV Zrt.
- A Föld Napja – IV. Tudományfesztivál
- Papírszámlából elektronikus adat
- Az Adverticum hirdetéskiszolgáló és kereskedelmi Zrt. „rugalmas munkahelyek" projektje
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.