Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
Az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon egy új mobilalkalmazás segít eligazodni az európai fogyasztóvédelmi kérdésekben. Az ECC-Net: Travel applikációt az Európai Fogyasztói Központok Hálózata dolgozta ki.
A magyar fogyasztóknak külföldön sem kell attól tartani, hogy átverik őket, legalábbis, ha fogyasztóvédelemről van szó. A külföldre utazók segítségére készült el az ECC-Net: Travel nevű alkalmazás, amely az unió tagországaiban, valamint Norvégiában és Izlandon nyújt segítő kezet. A megoldást az Európai Parlamentben mutatták be.
Az applikáció először angol vagy német nyelven indul, majd a felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelőt. Az unióban hivatalos 23, illetve norvég és izlandi nyelven érhető el számos információ a bolti vásárlásról, autóbérlésről, szállodai szolgáltatásokról, valamint légi, vasúti, buszos és hajós közlekedésről. Emellett lehet tájékozódni az egészségügyi ellátásokról és fontos telefonszámokról és elérhetőségekről is.
Az ECC-Net: Travel ingyenes, és előnye még, hogy akkor is használhatjuk, ha nem vagyunk internetközelben. Az alkalmazás Android, iOS és Windows Phone rendszerű készülékekre érhető le.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Legfrissebb BKK járatinfók mobilon
- D-Link Wi-Fi Smart Plug: elektromos eszközeink távoli kezelésére
- Megjelent az első hazai védőoltásokat naplózó alkalmazás
- Futótárs: a világ első magyar nyelvű futóalkalmazása a Telekomtól
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
- Már Gingerbreadre is elérhető a BBM
- Magyarul is elérhető a Duolingo
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.